Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Abarth 595 Competizione -15 "Vincenzo" | 1, 2 >> 1 besök senaste veckan (17295 totalt) |
Den här är väl egentligen lite på gränsen för att ligga här då den mest kommer att gå på gatan. Inte för att jag inte vill köra bana utan mer för att jag inte har råd att sätta den i ett räcke.
Lite svängåka ska det ändå bli. Är anmäld till en Superstagekörning den 18/7 till att börja med. Det är också en relativt ovanlig bil så jag tänkte att det kan vara intressant att dela med mig av mina erfarenheter om någon annan är sugen på svängåka. _________________ Martin Öberg |
||
Fula bilder. Kan du inte ta med en riktig kamera istället för mobilkameran?
Får man plats i den om man är två meter? "Vanliga" 500:or sitter man ganska högt i och får problem med takhöjden. Är dessa stolarna möjligtvis lägre? |
||
I princip samma sak. Den har ersatt Esseesse i modellprogrammet. Tror inte sabeltstolarna och Record Monza-avgassystemet var standard på Esseesse. Från och med 2014 är det digitalt instrumentkluster med TFT istället för de analoga i tidigare versioner. Anders: tyvärr inte. Hade gärna sett att stolen kommit ned en 5-10cm. Lite justermån i längsled på ratten hade inte heller skadat. Den sitter lite för långt fram. Har visserligen inte suttit i en vanlig 500 men man sitter högt i Abarthen. _________________ Martin Öberg |
||
Trevlig bil. Var klart sugen på en Twin Air som burksbil tills jag körde den och insåg att sikten framåt skymdes ordentligt av taklinjen viket gjorde att den inte längre var ett alternativ för mina 193cm. Går säkert att lösa med en annan stol om man orkar. Ferrari versionen kom smygandes på en gata i Turin och den lät riktigt gott med det avgassystemet, mycket turboljud även på lättlast _________________ Bromsar bäst som bromsar sist... Renault 5 GTE -88 |
||
https://www.youtube.com/watch?v=qH_7 Ska filma något ordentligt sen men det får duga nu. _________________ Martin Öberg |
||
_________________ Crister Borg Alfa Romeo 155 TS -95, https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=119773 SAAB 96 Ninja, https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1744165#1744165 |
||
Många bilar har knasiga distanser och liknande under stolarna för att få upp dem till höjd så att man kan ha fötter från baksätet under osv. Numera verkar man oftare lösa det med pressad plåt i golvet, vilket blir lite svårare att modda. Men det kan ändå vara värt att sticka in huvudet under stolen och kolla om där finns något man kan ta bort. Swiften har jag många gånger velat sänka stolen i, eftersom den i maxläget till och med är för hög för någon som är 150cm. Dock måste man svetsa om lite plåt och det har jag inte haft lämplig möjlighet att göra förrän nu. Och nu funderar jag ändå på att sälja den, så då känns det onödigt. |
||
Förstår att du gått och längtat efter den. För jag håller med om att den är mycket snygg.
Och dina bilder håller såklart högsta klass som vanligt. Ska bli kul att följa din första sommar i en Competizione. _________________ Daniel Engström Nu: Porsche 944S & 106 Rallye Ex: Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68 Ex: Clio Sport -01 Ex: Ginetta G34 -98 ÖSK #243 PCS #8724 |
||
Våra race- och banåkarbilar Abarth 595 Competizione -15 "Vincenzo" | 1, 2 >> 1 besök senaste veckan (17295 totalt) |