Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Allmänt banåkaforum BMW M3 GT4 | 1, 2 >> 1 besök senaste veckan (11918 totalt) |
Hosta upp en slant o var med i toppstriden i årets 24-timmars på Ringen?
Fler bilder och stora skrivbordsbakgrundsversioner: http://www.m3post.com/forums/showthr _________________ Magnus Thomé |
||
Tja, att ställa upp i årets 24h-race är lite svårt då det redan är kört
En M3 GT4:an med bla. Müller och Priaulx kom 47:a totalt och 3:a i klassen SP10 (GT4) Trevlig bil till en rimlig kostnad, den är ju uppbyggd kring mycket standarddelar vilket håller ner priset avsevärt. Har varit på tal om att starta en GT4-klass i Sverige http://www.lindstrom-motorsport.se/n _________________ /Arne Lindgren |
||
Var tvungen att leta upp seriens hemsida (tänkte på Lotus 2-11 GT4 så fort jag läste GT4). Det är ganska många bilar som är "färdighomoglaniserade", detta borde kunna bli en stor serie i framtiden? GT4-Cup klara bilar off topic: 2-11 GT4 på Pistonheads och en till _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com |
||
Tycker även jag att det är en rimlig peng för en "färdig" bil. Det står inget om det är en godkänd bur i den men det får man kanske anta att det finns.
_________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||
Självklart har den FIA-godkänd bur.
Priset är mindre än hälften jämfört med en 320si S2000, dessutom kommer GT4 lackerad/monterad vilket 320si inte gör. Dessutom är ju driftskostnaden bara en bråkdel av dito för en S2000-bil. _________________ /Arne Lindgren |
||
OT: Du låter lite oroväckande väl insatt Arne, tröttnat på BMW Cup _________________ Tobias Geijersson |
||
_________________ Mårten Svensson Lupo "GT-bahn edition" är numera "pallbockedition" Polo 1.4 16v Openair GT-barn edition. Barnpulka som äe stuntdubble för Lupon... |
||
_________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||
Jag har letat överallt men hittar inte vikten någonstans, något som vet? |
||
Uppar denna lite med tanke på detta:
http://www.automotorsport.se/nyhetsb "Jag kan också avslöja att vi just nu överväger att bygga en serie M3 GT4 som ska bli gatlegala. Beslut om en "civil version" av M3 GT4 tas inom kort." Det borde ju i praktiken innebära en ny CSL |
||
Näe det är trist att det inte kommer någon M1:a dock har ju BMW länge sagt att 135 blir det närmaste M de kommer med 1-serien. Det jag fortfarande undrar är vad en GT4 väger och i synnerhet hur mycket en gatvariant (typ en CSL) skulle väga |
||
Hur mycket väger en E92 M3?
Dra bort ca 50-100 kg så får du "CSL"-vikten. Mer är vanligtvis inte att förvänta då moderna bilar inte har mycket "dödkött" om alla lagar och regler ska följas. Bilarna blir ju inte tyngre varje år bara för att biltillverkaren tycker att det är kul.... _________________ BMW MC-klubben |
||
Hmm... Undrar om:
"optimized suspension with adjustable ÖHLINS race shocks, stiffer anti-rollbars and suspension mountings" Passar Lille Skutt, dvs en BMW 335xi E92 - bak lär passa rakt av, men fram har jag ju ett par extra vikter i form av drivaxlar... _________________ Lars H Bamsefar kan vara närmare än du tror.... |
||
Allmänt banåkaforum BMW M3 GT4 | 1, 2 >> 1 besök senaste veckan (11918 totalt) |