Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Subaru forester 2,5 xt 06 | 1, 2, 3 >> 9 besök senaste veckan (33853 totalt) |
Tänkte jag skulle förvåna lite med detta höghus
Det funkar kanonbra att köra bana med min bil över förväntan Den är lite tung med det går ganska bra ändå (1600kg) Jag kör ju bara för det är kul inget annat Det jag har bytt på bilen är andra fjäderben (D2 coilovers)och 3"system tanken är att det ska bli lite större bromsar och lite mer vrid i maskinen så man kan hänga på andra bilar lite mer på banan så man inte är ivägen så mycket typ _________________ https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=58093 http://swesubaru.forum24.se/ /Petter Boberg |
||||
_________________ Mattias olefeldt Team Blyfot Racebilen: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=53869&postdays=0&postorder=asc&start=0 |
||||
Lite vassare däck kan nog rekommenderas. |
||||
Jo det vill jag lova, det var lite överraskande, men kul . Snacka om att jag begränsar mig själv . |
||||
R-däck kommer på näste sommar och andra skivor för det blir lite för varma för bana
speciellt Mantorp för till och med jag kommer upp i hastighet där innan det är dax att bromsa. Det är ju några kg som ska sakta ner innan en böj typ. Annars så tycker jag kuhmo Ecsta sport däcken har funkat ganska så bra för att vara vanliga gatdäck _________________ https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=58093 http://swesubaru.forum24.se/ /Petter Boberg |
||||
"Släng" upp lite fler goa bilder! (Jag vet ju att du har!)
Kraftigare krängningshemmare skulle jag föreslå som nästa steg. I alla fall bak, bakhämman från STI WRX -04 skall vist passa rakt på och skall vara 20 mm i diameter. Grymt att du skapat en tråd om din bil !!!! _________________ Anders Alverby www.ALVERBYRacing.com www.TRAILER3500.se Tar fram det släp du behöver. Från litet till stort! |
||||
Vist ordnar vi fler bilder de är sedan i vintras på en is utanför Rimforsa och lite fler från Gatebil trackday
Bra att du nämnde det med krängarna Alverby för det viste jag inte Tack Tack Så lite bilder på isåkat med _________________ https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=58093 http://swesubaru.forum24.se/ /Petter Boberg |
||||
just en 2,5 XT har jag sneglat på ett tag som lite roligare familjebil.
är det en manuell eller aut? hur är den kostnadsmässigt att äga? går ju att få bra snurr i dom där sakerna. _________________ M @ g n u s k @ l i n Golf sportscombi vw passat gtr 280 RS4 4.2 raggarbil |
||||
Hej Mange Jo det är en manuell låda i min och den är lite dyr faktiskt.Det finns billigare bilar både i inköp och ägande men då får man ju inte det fina boxer ljudet som man bara älskar. 6700/år försäkring ca 2700/år skatt Bilen har ju luftmotstånd som en tegelsten så jag har en bensinförbrukning på ca 1,2-1,4 l/milen. Landsväg ligger den på ca 1,1-1,2 l/mil. I vintras med mycket tung gasfot hade jag en förbrukning i stan på 1,53L/mil så den är ganska så törstig. Jag har haft både impreza gt kombi och en lite speciell bil som Legacy GT-B Twinturbo Legacyn var till och med snålare än Imprezan konstigt nog. De två subberna har haft en förbrukning på 1,1-1,2L/mil med tung gas på vintern blandad körning Så det är en jätte skillnad på de äldre subisarna med 2,0 turbo motorn än den större 2,5liters turbo maskinen. _________________ https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=58093 http://swesubaru.forum24.se/ /Petter Boberg |
||||
Låter inte så farligt i mina öron. Själv kör jag BMW 325 från 88. Den drar ca 1 liter/mil oavsett hur man kör (landsväg). Ungefär det dubbla på bana. Försäkring: ca 9000/år (trafik!) Skatt vet jag inte riktigt men tippar runt 2000/år. _________________ Olof Blücher BMW 325 -88 |
||||
jaha då är den inte så jätte farligt med min ändå
Jag måste bara tillägga att bilderna är tagna av kompisen Örjan Hammarström från Mantorp medlem i SSI Örjan är ägare av en Impreza wrx kombi Även han kör så mycket det bara går på Mantorp Park mm mm _________________ https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=58093 http://swesubaru.forum24.se/ /Petter Boberg |
||||
Tackar tackar
kul med så mycket positivt med bilen och de goda råden man är ju en glad amatör som gör sin första säsong på sveriges banor Jag får skylla på min bror som dragit med mig.Första gången jag körde på en bana var förra året tillsammans med Miata klubben och en helt original bil. I år har det blivit några vändor både på Mantorp och Sveistad. Jag skulle vilja köra mycket mer men tiden räcker inte till riktigt. Måste fundera ut någe bra för kylningen till bromsarna för det räcker med en ca fyra fem varv på Mantorp så måste man ta det lite lugnare och motorbromsa mer. Dimmljusen har ju ingen funktion så jag funderade på om det gick att göra något där eller om man gör något under framspoilern typ som en tratt eller någe.Vad tycker ni? Jo Andrew är det en legacy B4 som du har på bild _________________ https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=58093 http://swesubaru.forum24.se/ /Petter Boberg |
||||
Bana är sinnessjukt kul, i princip vilken bil som helst Jodå, det är min fina gamla B4 RSK, saknar den så |
||||
Härlig bil du har!
Helrätt att använda en "bruksbar" bil på banan och varför inte en forester. Jag kan tänka mig att det är väl bra tryck under huven. Många tror ju inte det går att svänga med "högus" på bana men där har de fel. Själv har jag varit på några träffar med min bruxis (chippad Caddy Life TDI) där snackar vi höghus Det kränger lite grann men det går att ha skit kul. Fin-fina bilder du fått ihop _________________ Mårten Svensson Lupo "GT-bahn edition" är numera "pallbockedition" Polo 1.4 16v Openair GT-barn edition. Barnpulka som äe stuntdubble för Lupon... |
||||
_________________ https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=58093 http://swesubaru.forum24.se/ /Petter Boberg |
||||
"som en Impreza på styltor" (Evo Magazine)
Ascool bil - försök behålla det oskyldiga originalstuket bara. Typ som du just rullat från nån ridtävling, sen bara kom och knäck alla i kurvorna... |
||||
Våra race- och banåkarbilar Subaru forester 2,5 xt 06 | 1, 2, 3 >> 9 besök senaste veckan (33853 totalt) |