Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Allmänt banåkaforum Seven Racing blir stadig storre | 1, 2 >> 1 besök senaste veckan (32429 totalt) |
Etter lanseringen av det nye heldekkende karosseriet blir stadig flere biler bygd om til Seven/Eleven utgaven og startfeltene vokser seg store. Etter at bilene har fått ny look i sportsvogns retning er det spesielt fra unge gokart forere vi merker at rekruteringen oker. Hele 40 biler har deltatt i årets mesterskap og det storste startfeltet hadde vi på Jyllandsringen i Danmark der vi var 31 biler til start. 19 Norske og 12 Danske, desverre fortsatt ingen svenske.
_________________ Rune Næss |
||||
Den store forskjellen er downforce og dermed grep. Hekkspoileren som man ser på bil 42 har ikke vært tillatt i konkuranse så langt, men blir innfort i 2009. Med denne så blir overgangen fullstendig og bilen er en helt annen å kjore. En standar Seven er meget nærvos, mens den nye går som på skinner i forhold.
Karosseriet kjopes av N7CC med undertegnede som kontaktperson. Prisen er 19000,- Nkr Rune Næss _________________ Rune Næss |
||||
om jag förstått rätt så är det en MK ram som det baseras på.
*edit* insåg just att det inte var ett svar på din fråga */edit* |
||||
Borde passa en Westfield med andra ord (skiljer 5mm i axelavstånd tror jag) men det är ju ingen big deal. Spårvidd är snarlikt också. Nu får man ju ta sig en rejäl funderare... _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
vet inte mycket om seven racing, är det reglerat i reglerna hur karosseriet får se ut och så har detta lyckats bli någon ny godkänd variant av karosseri? tråkigt att det skulle vara en så hiskligt ful modell då.
_________________ Micke Lundkvist |
||||
Jaja smaken er som baken, delt i to. I skandinavisk Seven Racing er dette godkjent som et entype heldekkende karosseri. Grunnen til at vi har laget det er for å fornye klassen, ikke for å fornye Lotus Super Seven som er en meget flott klassisk bil. Klassen var inne i en down periode og stadig nye sportsvogns biler ble lansert som alterative klasser. Vi laget da en sportvognsvariant av vår egen bil, slik at vi kunne fortsatt sitte på den beste klassen med det matriellet vi har i dag. Hele prosessen ble gjort ut i fra prinsippet om at man skal kunne bygge om en seven på en enkel og billg måte. Vi har lykktes på alle våre målsettninger og i mine oyne er det ikke så mange andre biler med frontmotor som er like pen. Det er en stor utfordring å designe/bygge en slik bil med frontmotor uten at det skal se ut som et damplokomotiv. Designmessig må man ikke samenligne slike biler med biler som har hekkmotor, der man kan designe bilen rundt en midtstilt cokpit.
_________________ Rune Næss |
||||
Ja, det var nått av det fulaste jag sett. _________________ Johannes Ericson ///M |
||||
de tycker inte jag iallafall! jag tycker den är skit tuff detta är nog ett av dom "objekt" som man älskar eller hatar... _________________ Joakim Barkstedt Bilbyggare för tillfället motorbyggare (ford) |
||||
Instämmer. |
||||
Kan vara lite kul att denna "gamla" och väldigt "nakna" bil kan få uppgraderingar i form av mer kläder...
_________________ Mårten Svensson Lupo "GT-bahn edition" är numera "pallbockedition" Polo 1.4 16v Openair GT-barn edition. Barnpulka som äe stuntdubble för Lupon... |
||||
Ja det är bara att hålla med ful som .... men det finns snyggare alternativ, min favorit är den nya Phantonen !!
http://www.phantomracing.nu/ _________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga, K H Cortina GT 1966 Gr 2 Sierra 1990 2 dör Andrabil / Busbil |
||||
Ja dette var en utrolig bra oppgradering av Phantom, men viser at dere muligens ikke helt hvet hva dere prater om. Dette er ingen Seven og kan overhode ikke samenlignes med det proskjektet det her er snakk om. Hovedforskjelen er at motoren her sitter lenger bak og tillater da en lavere front. Meget pent gjort og forandrer det som har vært den storste utfordringen til Phantoms utseende, nemlig den meget lange nesen.
Hovedhensikten med seven proskjektet er å lage en forandring som kan gjores enkelt og til en rimelig penge, ut i fra en orginalbil. Når det gjelder vellykkede proskjekt har jeg en klar favoritt i Dunkerwort. Men her snakker man om helt andre priser en man jobber med i det skandinaviske Locost miljoet. _________________ Rune Næss |
||||
den va riktigt frän ... hade varit nåt och bygga en replica av en sån måste ju gå att utgå ifrån en seven _________________ Joakim Barkstedt Bilbyggare för tillfället motorbyggare (ford) |
||||
Min reaktion när jag såg den nya karossen var att det här är ju ingen seven, det är en clubman. Kommer klassen att röra sig mer och mer åt det här hållet? Tyckte att de engelska clubsport 2000-bilarna var urhäftiga på 90-talet (tycker jag fortfarande), men det känns lite alarmerande. Kul hursomhelst att ni blir fler som kör _________________ Per Kristoffersson Kristoffersson Engineering |
||||
Allmänt banåkaforum Seven Racing blir stadig storre | 1, 2 >> 1 besök senaste veckan (32429 totalt) |