Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E46 - Team Schwedenkreuz | << 1, 2, 3 ... 22, 23, 24 1 besök senaste veckan (68323 totalt) |
Bilder på de nya kamdrevsplattorna som jag fått tillverkat:
original inre plattan: Nya ytterplattorna som ersätter vanosen: På plats: Tyvärr har jag ingen bild på vanoslocket, men det ser ut ungefär som VAC-s lock: |
||||||
Har man en motor så måste man ju ha ett bränslesystem också, systemet är byggt som originalsystemet med endast ett rör fram till motorn. Det är ett högtryckssystem med ett arbetstryck på 6bar, spridarna är 6bars spridare:
Här kommer det fram till motorn: |
||||||
Hur är det, får man verkligen ha kopparrör i bromssystemet i tävlingssammanhang överallt? Har för mig att något i bakhuvudet säger att man inte får det.
_________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||||||
Helt okej arbetsplats:
Med mina nedre länkarmar som jag byggt så kan man ställa bra camber bak också: |
||||||
Tyvärr saknar jag bilder i dagsläget på motorsportbrädan, avgassystemet, det kullagrade gaslänkaget som jag byggde och diverse annat. Ska försöka ordna bilder även på det.
|
||||||
Såhär står det att läsa i SBF tekniska och FIA appendix J beträffande ledningar för hydraulolja: "Ledningar innehållande hydraulolja under tryck ska klara min 280 bar (4000 psi) vid temp 232 C (450 F). Om arbetstrycket i hydraulsystemet är högre än 140 bar (2000 psi) ska ledningarna klara minst det dubbla trycket." |
||||||
Riktigt kul att det har hänt så mycket med bilen!
Den gamla motorsportkarossen finns inte med längre eller? Men resultatet av denna ser ju mycket bra ut. _________________ S a m u e l S i l v e r u d d | www.attitudemotorclub.com | Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl |
||||||
Motorsportkarossen lever vidare i ett annat svenskt teams ägo. |
||||||
Dom där kammarna såg ut som nåt helt annat än dom jag har kikat på tidigare... Negativ kurvatur på baksidan? Funkar det på direktverkande kammar eller har jag missat nåt allvarligt?
Ser ut som om det pysslas på i rätt bra takt ändå? _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||
Det är dr schrick kammar. MVH |
||||||
Den ser rätt porös ut? Antar att den är "hand layed"? Är det inte risk för att åtdragningsmomentet ändras på skruvarna som håller ihop motor och låda med alla vibrationer? Det borde ju kunna resultera i en hel del mysko fel i så fall misstänker jag... Fast det kanske mer är ett akademiskt problem än ett reellt... Ball bur - vem byggde den? Jag kanske missade vad bilen skall användas till när den blir klar? |
||||||
Fast bromssystemet innehåller ju inte hydraulolja så det finns inga restriktioner i reglerna av vilket material dom ska bestå av. Såg det inte ut som väldigt knepiga kamprofiler om du ska köra utan Vanos. Med ett ordentligt styrsystem ska det tydligen finnas väldigt mycket att hämta med Vanosen kvar på S54 men jag skulle inte vilja betala för tiden i bromsbänk för att mappa fram det. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||
Texten om huydraulolja var det enda som jag hittade i reglementet, den är kanske helt irrelevant som du säger dock. Vi får se hur det funkar med kammarna, det var de som satt i motorn när jag fick upp den från kelleners. Går det inte att mappa med dem så är det bara att byta. |
||||||
Jag tog bort några stycken inlägg som innehöll tjafsande mellan olika parter. Det där får ni ta på annat ställe än rejsa. Inte via PM här heller. Ring, maila, träffas över en lunch, whatever. Men inte här. Återstarta inte denna diskussion i andra trådar nu heller, då blir det ytterligare mer moderatorarbete iiigeeeeen och massa läsare som både kliar sig i huvet och dessutom tycker det är trist. Jag vill inte se en enda kommentar om det här tjafset från någon part någonstans här på Rejsa. Se det som att om vi sitter hemma i min soffa och ni börjar tjafsa så säger jag, "va jobbiga ni är nu, ni får f*n gå ut i trapphuset eller ställa er nere i porten så jag slipper höra"
Tråden är låst en liten stund nu. Öppnas igen när trådstartaren säger till. _________________ Magnus Thomé |
||||||
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E46 - Team Schwedenkreuz | << 1, 2, 3 ... 22, 23, 24 1 besök senaste veckan (68323 totalt) |