Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Ford Escort MKII -76 Estate | 1, 2, 3 ... 27, 28, 29 >> 3 besök senaste veckan (72730 totalt) |
Tja, så då så skrota jag 79:an och har nu en blå Kombi från -76 som faktiskt har rullat en gång på SS med riktigt dåligt resultat. Men så sakteliga jobbas det på uppgraderingar både motormässigt och chassiemässigt. Bilder kommer! STATUS: 2008-07-25 Motor ihopskruvad med följande setup: 1600 Kentmotor Topp: 42in 33,5ut lite lätt polerad Kam: BCF3 Twin DHLA Extractor UTAN dämpare Its ALIVE!!!! Status 2008-08-16 Dags att riva motorn igen... Måste höja kompet - sker genom byte av kolvar till 1300 kolvar Ska skicka fördelaren till Ronwill för ombyggnad Se över bestyckningen på fuggarna. Nästa år kanske det blir körning... Kent cam "bcf3" Application - Sports ' R ' Power Band - 2500 - 7000 Cam Lift(mm) - 7.15 Valve Lift(mm) - 10.47 Duration - 284 Deg Timing - 34/70 70/34 Full Lift - 108 Deg VC (mm) - I 0.41 E 0.41 LTDC - I 2.48mm Required Parts - CF6 / CF7 VS5 Tidigare rubrik och text(Sparad för skojs skull): Man är visst tokig! Men jag köpte mig en Eskrot till. En -79 tror jag det är. Snyggt beige, med den allvarligaste rosten lagad. Nya bromsar fram och bak. Dock saknar den förgasare och ett inkopplat elsystem. Tanken är att denna faktiska ska hinna brukas lite på bana i sommar! Believe it or not! Ambitionsnivån på min andra var kanske aningen hög. Men nu vet jag detta och kan fokusera mig på att faktiskt få KÖRA lite Escort 1600kubik borde ju kunna räcka till lite fart! Nån som har ett par friska stora fuggar är välkomna att höra av sig! |
||||
Ja, den gamla blir nog donator. Har ju Capriben och friska bussningar i den.
Sen är ju motorvalet möjligt att ända med. Men en hysterisk 1600cc hade varit spännande! Men!!! Nu ska vi ju inte drömma iväg! Först ska den väckas till liv!! Fuggar har jag nog redan fått ordnat av oldBlueoval Håkan snacka om 32/36 tror jag det hette. Kan det stämma? Är mycket spänd på att få komma igång med den!! |
||||
Naeh, man kan ju undra! Stolen förresten. Kan du ordna så den skickas? Dr Snuggles svarar ju inte på PM |
||||
fast jag skulle nog kört på 36/36an tyckte såg gick fint på 1600an
jag har extraktorrör till 1600 4-1 om du behöver och en trimmad topp med stora ventiler ,det och en 36/36a sänkte 0-100 från 25s till 12,5s på min förut med orginalkammen kvar _________________ Micke Lundkvist |
||||
|
||||
yes ska fixa det.ska spöa honom om det. _________________ BJÖRN PALMQVIST Tack till:SDV,NIKABmotor, RAIDOPOWER.COM,Do88.se Kudoz.se,Mocomp.se m.m. Jag kommer blåsa i från er alla!! |
||||
Jag hör av mig! |
||||
Hmmm extraktor ska du ha öppen budgvining? har redan 36/36 på bruks escorten, men är helt klart sugen på mer prylar. Dessutom får man juh då en anledning att krypa under bilen och hänga upp resten av avgasröret... _________________ Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär... ---- /Lasse Lindgren |
||||
Hrm, du har PM från mig!!! |
||||
|
||||
Vad ska man köra för kam till två 40 webrar med en 42/33,5 topp och extractor? (vilket jag hoppas det blir)
Katalogdrömt lite |
||||
ett problem som sägs kan komma upp om man har kammar med mycket lyft på kentmotorerna är att man komprimerar ihop ventilfjädern helt och det är inget bra, tydligen ska de flesta toppar klara kentcams bcf2 som oxå verkar vara ganska vanligt val men man måste kolla med bladmått mellan fjädervarven
ring och prata med ronwill speedshop om kam och bestyckning, han verkar veta vad han pratar om _________________ Micke Lundkvist |
||||
Vilka kammar lyfter mest då? Jag är novis på detta. Bcf2??
Ska ringa Ronwill imorgon igen. |
||||
|
||||
|
||||
Våra race- och banåkarbilar Ford Escort MKII -76 Estate | 1, 2, 3 ... 27, 28, 29 >> 3 besök senaste veckan (72730 totalt) |