Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2008-03-30 Prova På Banåka, Sviestad | 1, 2, 3 >> 9 besök senaste veckan (12584 totalt) |
Som vanligt otroligt kul! Att ni dessutom lyckades med att fixa till ett så bra väder åxå.
Såg en hel del som stod och fotade, hoppas det dyker upp lite bilder här. _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||||||
Kan bara hålla med! Vilken dag det blev!
Dessutom är jag übernöjd med hur bilen gick! Trodde innan att jag hade tappat lite effekt på högre varv (5000+) pga jag skruvat bort mig i vinter. Men snarare har jag nog plockat hem effekt på lägre varv (3000-5000) och därför känns effektkurvan flackare. Det kan ju inte vara så dåligt med effekt när man med min gamla 924 Turbo hänger på en 968CS inte bara i kurvorna utan även på rakorna! Jag har dock INTE höjt något laddtryck från original så det bör bara vara 170hk i motorn. Hoppas ni andra var lika nöjda med dagen som jag! Det var kul att byta några ord med dig också ove, vi är ju snudd på grannar... hoppas vi ses på fler träffar i sommar och hinner prata lite mer. Har ju fortfarande inte hunnit kika närmare på din grymma farkost! |
||||||
Japp det var kul Har lagt upp två bilder samt en film länk i min projekttråd. För min del var det första gången på bana och tyckte det var precis så kul som jag "visste" att det skulle vara. Måste dock skaffa R-däck nu så man kan börja jaga Porschar
|
||||||
Hur kändes nya bakvagnen? _________________ Johan Lekås |
||||||
-Den instabilitet som man kunnat känna av pga toe-variationer vid lastväxling är puts väck. -Dedionen har ju 100% camberkompensation vid roll. Jag har byggt in ca 50% camber komp i nya bakvagnen och ställde upp statisk lite högre än vad jag hade tidigare för att landa ungefär som tidigare i kurva. Coilovern har annan MR än tidigare, men fjädrades om för bibehållen wheelrate. Den fina balansen jag hade är opåverkad -ofjädrade vikten har gått ner. Märks i kurvorna på de tjälskadade vägarna hemma att den studsar mindre och håller i lite bättre. Summa summarum är konverteringen lyckad med de förbättringar jag hoppades på utan att sabba den balans jag var så nöjd med. _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||||||
Hoppas att du inte saknade mig för mycket men jag fick på Lördagen ett erbjudande att med tre andra bilar köra på Gelleråsen ist. Och det tackar man ju inte nej till _________________ Jens Herke |
||||||
Härligt! Då förstår jag att du är uppåt värre _________________ Johan Lekås |
||||||
Jag och farsan tackar för en trevlig dag. Innan man byter databox och skyller på den nya bränsletrycksregulatorn ska man kolla så man har bensin i tanken Dags att montera bränslemätare tror jag
Vi kommer dyka upp fler ggr. Väntar med spänning på Falk juniors bilder och även andra Det var föresten vi som körde träffens fulaste bil, den randiga kadetten _________________ Jonas Jonsson "Kör mest men inte snabbast" Kommentera gärna |
||||||
Se det positivt... i fortsättningen kommer du att ha järnkoll på soppan. |
||||||
Bilder!
Några bilder blev det i alla fall. Jag träffade en kompis från Linköping där, så jag plåtade inte så mycket. Det blev även en filmsnutt från banan: http://www.youtube.com/watch?v=VnLE0 _________________ |
||||||
|
||||||
Kom igen bara! |
||||||
Kanonbild på min bil! Tack Niklas! Är det OK att använda den i bloggen på min hemsida? Ser ju ut att kränga lite lagom. Se där jag hamnade på film dessutom! Tack Lars för den föredömliga förbisläppningen efter S:et! Man hör ju på filmen att du t.om släpper av lite på gasen för att underlätta omkörningen! Angående filmen måste jag ju också fråga: Låg du medvetet kvar bakom den framförvarande Clion eller var ni helt enkelt så jämna som det ser ut? oavsett vilket så tycker jag de där shoppingbilarna går imponerande fort på bana! |
||||||
Will do
Visst den har man ju aldrig hört förut.... |
||||||
Ja det såg dyrt ut, vad hände igentligen såg det inte själv? |
||||||
Hehe.. tvivlar du? Du får gärna åka med och kolla laddtrycksmätaren. Undersök också gärna motorn. Jag har ju inte ens en intercooler på bilen (fanns ingen original) och utan det skulle jag aldrig våga ladda mer än standardladdtryck på dessa spikkänsliga motorer, har inte råd med nya kolvar a 2500kr/st (om det ens går att få tag i)... |
||||||
2.2bar är standard trycket jag looooovar Jag bara hetsar lite såklart |
||||||
Hehe... 2,2 bars laddtryck... då skulle jag se kolvarna gå ut genom blocket tror jag... Hetsa på du! Endera dagen kanske jag monterar IC... men det dröjer nog ett bra tag till. |
||||||
Eftersnack 2008-03-30 Prova På Banåka, Sviestad | 1, 2, 3 >> 9 besök senaste veckan (12584 totalt) |