Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Allmänt banåkaforum Eric kör Audi R8 | << 1, 2 6 besök senaste veckan (8762 totalt) |
Den frågan kan man ställa angående många av VW gruppens produkter........ _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||
_________________ Daniel Runn Mappad för E85 - Twin TURBO Project Started... Black Pontiac Trans Am WS.7 www.ws7.se |
||||
|
||||
Vore ju perfekt, då kanske man har råd med en... Skulle behöva en ny vinterbil. _________________ Daniel Runn Mappad för E85 - Twin TURBO Project Started... Black Pontiac Trans Am WS.7 www.ws7.se |
||||
Näe men RUF får! Har sett pressreleasen! |
||||
På tal om Cayman
http://www.automotorsport.se/nyhetsm Vem ska köpa alla dessa bilar? _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Jag köper nog en Cayman om sisådär 20 år eller så... då har den väl samma värde som min 931a idag ungefär. och 931an har blivit samlarbil och för dyr att leka med... |
||||
Det som är lite sorgligt är att modellerna inte blir så långlivade, det blir svårt med identitieten på andrahandsmarknaden. Dessutom massor av olika varianter som det inte finns delar till efter några år. Hur många år tror ni att R8an kommer att finnas som modell innan det är dags för rejäl ombyggnad, 4? Nån borde ju ha gjort nån analys och kommit fram till att det finns gott om köpare till bilar för 75+k Euro, tillräckligt för att kunna sno några av andra märken iaf. För det är väl inte en "Veyron" (übertekniskt reklamjippo)? |
||||
Jo, jag tror det... Vad jag har läst så kommer VW gå med förlust på hela projektet/affären i slutändan när alla bilar är tillverkade och sålda... _________________ Mattias Meldert |
||||
Det kan ju löna sig att bygga en exklusiv bil i liten serie bara för att skapa reklammaterial till resten av märket. R8an är iofs prissatt på tok för billigt för det. Men är det nån som läst nåt om förväntad produktion? |
||||
Visst är det så, annars hade vi ju aldrig haft F1 tävlingar _________________ M a g n u sS o l l e n b e r g |
||||
Citat från testen där Erik Lund skriver "Framför allt undrar jag hur det skulle kännas att svarva runt ovalen i 301 km/t.... Om jag skulle klara att närma mig kurvorna och inte ens överväga att lätta på gaspedalen."
Jag hade möjligheten att köra en Indy liknande bil på ovalen. 600 hästar på lika många kilo. Vingar både fram och bak samt slicks. Exakt en Indy-bil i mina ögon som dock inte är så skarpa på Indy/F1 området. Man fick bara köra på en växel och då toppade bilen 245 km/h. Det var safe enligt arrangörerna men nära döden upplevelse i varje kurva för mig. Det var definitivt över 1 G i sidokrafter. Jag gissar att 1 G passerades vid kanske 180-200 km/h. Kanske var jag uppe i 1.5-1.8 G. Ren gissning. Bilarna ska dock klara 3.5 G kring toppfart så det var säkert bara att styra vart man ville, men för mig var det med mer svett och försiktighet än i värsta skånehalkan. Min fru fick åka i en dubbelsitsbil som var växlad för 288 km/h. Så nu har hon toppfartsrekordet i familjen. Jag vet inte hur fort tävlings-Indy bilarna kör. Men 301 km/h i en R8 gör man inte i den ovalen. Åtminstone inte efter den första kurvan. (osäkert hur många som är intresserade av detta inlägg. Men det kändes bra att få skriva om det. http://www.andrettiracing.com/) Peo. _________________ PeO Rydgren Corvette C6 Z51 -05 Pfadt, ST40, Kooks 1 7/8, Vararam - såld BMW M3 -96 Coupé - lättad 172 kg - såld Yamaha R1 2002 - banhoj |
||||
Var det någon annan än jag som tyckte att bilderna i artiklen var av dålig kvalitet? Dessutom var det lite väl många "fabriksbilder". När man sen ser bilden här på rejsa blir man lite förvånad över att den och liknande bilder inte används i papperstidningen...
_________________ Andreas Eriksson |
||||
Det lär ju bero på pressläggningen. Provkörningen av R8 är ju bara några dagar sedan, därav webbpubliceringen. Artikeln i tidnignen är ju kring tekniken, inte en provkörning. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Erik B. har egentligen gett svar nog - artikeln i Automobil 2.07 är en teknisk presentation av R8 som skrevs före provkörningen. Därav bristen på egentagna bilder. (Men varför den stora bilden på sidan 37 är pixlig har jag inte lyckats bena ut - något fel har vi begått i processen.) Provkörningen på vår hemsida innehåller desto fler bilder.
och till Peo kan jag bara säga - wow! Vilken upplevelse det måste ha varit! och du har antagligen rätt i att R8 inte når 301 km/h på den banan, det var mest ett sätt för mig att förklara att jag inte varit i närheten av toppfarten. Bästa hälsningar, Eric |
||||
Erik L: Artikeln är kanonbra. (I vanlig ordning, får man väl säga.)
och visst var det en häftig upplevelse. Som lagom stursk snart 40 åring så blev det en liten stukning också. Jag hade nog en barndröm med mig som går ut på att man egentligen är en oupptäckt F1 proffsförare. Efter att ha kört de första varven fick rookie en ny innebörd för mig. När jag sedan kände att "nu kan det nog inte gå fortare än det här" så blev jag omkörd av ett annat rotepar. Tillbaka till depån så konstaterar jag att det var en mogen kvinna som jag annars hade klassificerat som någon annan förares vinkande mamma. Lite ödmjukare - Peo. _________________ PeO Rydgren Corvette C6 Z51 -05 Pfadt, ST40, Kooks 1 7/8, Vararam - såld BMW M3 -96 Coupé - lättad 172 kg - såld Yamaha R1 2002 - banhoj |
||||
Allmänt banåkaforum Eric kör Audi R8 | << 1, 2 6 besök senaste veckan (8762 totalt) |