Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2006-04-20 Mantorp Motorklubben/SLC bilder | 1, 2 >> 8771 besök totalt |
Mvh Mats som inte är proffsfotograf och efter som inte mina bromsar på Irocen hänger med ett helt körpass(körde 3/4 pass)så tog jag lite bilder emellanåt i stället. _________________ Mats Ahlgren C6 Corvette Callaway SC606 -2010 Cybergrey NS: 16 |
||||||||
Tack för de fina bilderna. Själv var jag så upptagen med körningen så jag fick inte med mig en enda bild hem. Himlen ser ju lite mörk ut på en del bilder, men som tur var så klarnade det ju upp framåt dan. Det är skillnad på torr och våt asfalt.
Tack alla som bidrog till en trevlig säsongsupptakt. _________________ Robert johansson |
||||||||
Snackade med Mackan nu ikväll - hade tydligen varit trevligt och ganska fort trots väder och brist på justering. |
||||||||
Kan bara intyga att det var en kanondag. Vi återkommer med mer bolder och artikel/ar på motorklubben senare.
Nu tränar vi vidare med Puma Racing. Wrooooom från depån! _________________ Peter Simons Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med: |
||||||||
Detdär var min sorgliga start. Första böjen första passet med passagerare. Blött och kalla däck och ringrostig.
Idag gick det lite bättre. Bästa tid 1.30,8 i pass två sedan dog laptimern pga gammalt batteri. Pass ett på 20-talet varv låg på stadiga 1.31,1 - 1.31,4. En förbättring med drygt två sekunder från förra året. Pumorna har kört bra idag. _________________ Peter Simons Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med: |
||||||||
944:an tillhör mig som heter Robert Johansson. Jag köpte den i höstas för att ha att köra banmöten med. Fick nämnligen "En dag på racerbanan" i present när jag fyllde år förra våren, och det var så vansinnigt roligt att jag var tvungen att skaffa en egen bil så jag kunde köra mera. Nu har jag jättekul per krona när jag är ute och kör bana.
_________________ Robert johansson |
||||||||
Men du har bytt däck? eller jag kanske borde säga "bytt UPP däck"... Då räknas det inte. Eller är det kanske de aerodynamiska vingarna? _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||||||
Menar du att mina plåtflärpar inte funkar? _________________ Peter Simons Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med: |
||||||||
Jag saknar empiriska mätningar. Men du har bytt däck också _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||||||
Lite varmare i dag kanske Skämt åt sido, men vad hände med transponder testet man skulle få prova. Hörde inte ett ljud om det under hela torsdagen? Dock vill jag minnas att i inför tråden skrevs det som om man skulle få prova transponder med egen tid på banan, nåt varv eller så? Eller kanske tolkade jag det helt fel i inför tråden? Sedan tycker jag faktiskt att körpass på 15 minuter är väl lite, särskilt om man vill köra med ev racerförare, för att sedan kanske byta och själv köra med ev förare i vilket jag faktisk inte han med nu. Tycker att de flesta räcerförare var väldigt svåra att hitta då solen kom fram efter lunch faktiskt. En stor anledning att jag ville närvara var att ev få idividuela tips råd av förarna. Nåväl 30 min passen var ju bättre om än att de inte riktigt är 30 min då man visst inte fick åka ut igen efter att ca 23 min gått.? Förklaringen var att vi måste ha tid på oss att flagga av, men då kan man väl marknadsföra det som 20-25min pass i så fall och inte 30min. Nog gnäll det är ju alltid kul att köra bana. Kul med ett tjej gäng på banan, hoppas Pumorna trycker till grabbarna, hade varit kul, go PUMA _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||
Det hade bara varit att gå bort till Tidtagningsbussen och fixa ut en transponder, tidtagningen var igång hela dagen men ingen gatåkare kom till oss och fixade transponder tyvärr...... men möjligt var det iaf.... |
||||||||
Trevlig bil, är det en S2 eller 951? _________________ Anders Hansson |
||||||||
Jaha, men så bara var det ju kanske inte eftersom ingen överhuvutaget nämnde något om det på plats? Det kunde väl lämpligen ha nämnts i såfall vid den tidiga genomgången då mycket annat gicks igenom, då är jag säker på att jag samt några fler mer än gärna gjort det! Men det kommer kanske fler tillfällen. Hur fixar man ut en transponder, hur funkar det, har aldrig haft en i min bil? Får man en makapär som man typ lägger i handsfacket?. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||
Jag vet tyvärr inte vad som informerades för er gatåkare då Motorklubben sköter gatkörningen rent hanteringsmässigt själva...... men det får väl kanske sorteras in under lärosaker att ta till oss .... så fixar vi det till nästa gång bättre...... men det som man gör rent praktiskt är att man går ner till tidtagnings-bussen som står vid start och mål linjen i bandepån och går in och hyr en transponder för 500:- , då får man tidtagning under hela dagen och sen alla tider utprintade snyggt på papper........ Och så kan man se alla varv. |
||||||||
ok, det var ju bättre än jag tänkt mig det, min tanke var att man skulle få köra några varv för att få en uppskattning om tiden. På en hel dag kan man ju ta det lungt och köra på utan en tanke på tiden, bara det i sig lär ju generera bättre tider kan tänkas, ingen press utan i lugn och ro köra på. Att en enstaka gång använda mobilen eller tidur känns lite pressat i jämförelse. Vad körde Porsche cup bilarna runt på i torsdags eftermiddag?( 1,18 var väl alx banrekord, men övriga normal tider) _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||
Ang. tidtagning på Track Day Advanced är det, som säkert framgår av Fredriks inlägg tidigare, helt och hållet SLC's bit. Från Motorklubbens sida är det ingenting vi tillhandahåller och ingenting (åtmonstone inte på första bamötet för säsongen) vi lagt in som ett pedagogiskt moment i dagen. I första påannonseringen framgick det att möjlighet finns till tidtagning och så är naturligtvis fallet. Hade en förfrågan om detta framkommit vid det gemensamma mötet på morgonen hade vi givetvis informerat om var SLC's sekreteriat finns och därmed var transpondrarna finns.
När det gäller instruktörernas förmodade frånvaro på eftermiddagen berodde den enbart på att alla hade fullt upp med att vara ute på banan och coacha deltagare. Jag vet att Alx var ute konstant från morgon till det stängde (OK, med uppehåll för lunch...) och antingen skjutsade eller åkte med folk. Likaså gjorde alla andra instruktörer. Hoppas att dagen ändå var tillfredställande, Gaute, och att vi får se dig igen på någon av våra Track Days! PS. Pumorna gjorde väl ifrån sig och kunde placerat sig bland de fem främsta om inte diffen gett upp när det var 50 min kvar av racet.... _________________ Ulrika Söderpalm Löhr |
||||||||
Eftersnack 2006-04-20 Mantorp Motorklubben/SLC bilder | 1, 2 >> 8771 besök totalt |