Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar VW Golf gti 85:a | 1841 besök totalt |
Tjenare tänkte lägga upp lite info om min banbil..
Bilen är från början en vit golf 8v från 85. och det som har hänt på senare dar är följande... Motorn: 1,8 16v från 91. motorkod Pl. topp: Pl-topp med kr-insugskamm, genomgången och renoverad 06. Avgas: Supersprint extraktorgrenrör, supersprint ljuddämpare. Chassie: koni coilovers, powerflex bussnigar i fram o bakvagn ( på g) Bromsar: 280mmX22 Black daimond slitsade. Audi s2 ok och ok hållare. 22mm bromscylinder. Orginal bak. Inredning: fullbur och 2 rally stolar ( har inte valt dem än), rensad på onödig vikt. Fälgar o däck: oz vulcano 16*8,5 med dunlop super sport 9000 195/ 40.. blir nog en uppsättning r-däck senare. _________________ -Martin Pettersson- |
||
En Golf till.
Där hade du lite att göra, men det verkar ju lovande får jag säga. Jag som inte är så hemma i 16v-träsket undrar varför man byter till kr-kammen, är det annan häftigare slipning på en sån där? Är det nypremiär på banträffarna med denna vagnen till denna säsongen eller ska det mekas väldigt mycket först? Har faktiskt ägt en 16v 88 ett halvår, älskade motorn men inte resten av bilen, men min var nog inget fulländat exemplar s.a.s... _________________ Peter Karlsson |
||
Stämmer bra, kr-kammen är lite mer häftig än orginal pl-kamm. jo motorn är rolig faktiskt, men har man lite coilovers o styvare framvagn så borde den bli rätt skoj på banan . Ja de ska bli premiär i sommar,, men som sagt lär bli ett par timmar till i garaget.. _________________ -Martin Pettersson- |
||
Det värmer alltid att se Golfar! Kul också att se så många bilder från eländet när du plockade ur motorn!
Toppen såg ju lite roligare ut efteråt... Barbamamma-> PL-kammen är snällare för att ge bättre avgasvärden. (Tror jag. Snällare är den iallafall) Förövrigt så regerar KR, det ska du veta! _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||
Jo kr är ju lite bättre orgninal,, men hoppas att jag plockar ut lite mer än orginal i min motor iaf,, har ju ingen kat och sedan sitter ju kr-insugskammen i toppen,, avgas är samma på kr och pl,, sen får ju motorn lite annan karaktär me extraktor grenröret. jag ska även mappa om styrsytemet oxå.
_________________ -Martin Pettersson- |
||
Våra race- och banåkarbilar VW Golf gti 85:a | 1841 besök totalt |