Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Mazda Miata Mx5 -94 banbil | 1, 2 >> 7297 besök totalt |
Efter månader av letande har jag äntligen hittat en bil.
Var nere förra helgen i tyskland utanför Hamburg o hämtade hem en Mx5 -94 med stora motorn på 1,8 bilen hade även hadrtopp Besiktigade henne i mån utan anmärkning Bilen skall byggas till att platsa i Roadsport C men även förskönnas så att den kan användas till vardags och som utställningsbil. Kommer att köra samtliga mgcc klubbtävlingar samt hylllinge ms tävlingar. När jag pluggade i Usa köpte jag 4 st kyb agx justerbara dämpare, justerbara fjädrar samt justerbara kräningshämare fram o bak. Så förhoppningsvis är väghållningen löst Kommer att köra med 14 tums R däck på bana och 17-18 tums på gatan. Båge är beställd av Competition cars och förväntad leverans är i feb. Håller på o diskutera fram en lösning med stolar o bälten samt ratt med en av mina samarbetspartner. Bromsarna skall jag behålla original än så länge bara byta bromsvätskan Vad har hänt så här långt? Beställt vita sidoblinkers o vita sidomarkeringar av Njoy design. Skall beställa larm nästa vecka samt c-lås motorer. Lättning börjar till helgen, här skall jagas kilon Skall börja kapa sönder en läpp som från början passar en Porsche 944, denna skall moddas så att den passar Miatan. Nån form av dekor skall oxå på troligtvis vitt eller mörkgrått/borstad Sponsorer: Special Fälgar Euromaster Njoy Design RF Bilrekond AutOSmart Brodit Jonas_A4t Tack till, ständiga vapendragaren Erik samt hovmekaniker Robin o Pappa för värdefulla tips o mek hjälp Ris o ros tack ?! Samt ideer o tips uppskattas _________________ Mvh Martin Paninder Team Paninder Racing |
||||
Skoj med ännu fler Miator i MGCC.
Det ska bli riktigt intressant att kolla hur mångsa som dyker upp på KM1 . "justerbara fjädrar"? Hur ser de ut (eller är det GC justerbara fjädertallrikar du menar)? Sen finns ju de präktiga standardråden: Kör ett tag först så att du vet vad vill ändra. Läs reglementet, om och om och om igen. Aerodynamiken på Miatan är helkass (lite bättre med hardtop) och på Knutan är det bara på halva rakan som den spelar roll. |
||||
Hej Mia,
På miataforumet - www.miata.se/forum - finns ett antal tips om billiga miator i Tyskland - kolla i tråden "Billiga start-objekt" _________________ Andreas Östrin Sportbilslös men inte rådlös |
||||
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||
är inte helt säker kan fota dem imorgon o lägga upp. jo vi får se hur bra spoilern/läppen blir, kanske tom vågar kapa i porsche vingen vi har liggandes _________________ Mvh Martin Paninder Team Paninder Racing |
||||
Tack skall bli skoj att fajtas på banorna i vår _________________ Mvh Martin Paninder Team Paninder Racing |
||||
Tack kollade på två o den ena var ett rent lik, men sök på mobile.de o atoscout24 de gjorde jag, lycka till _________________ Mvh Martin Paninder Team Paninder Racing |
||||
jo jag vet, men jag tycker inte det är lönt att ha larm om man inte har c-lås styrning, o larm måste jag ha för mitt förs bolag, men jag får väl ta väck de kilona på mig istället _________________ Mvh Martin Paninder Team Paninder Racing |
||||
Ja, jag får hålla med om att det är minsann inte lätt att optimera för två så olika saker samtidigt, både caferäser med all tänkbar tung blingeling och samtidigt optimera för snabba varvtider. Rekommendationen att läsa reglementet skriver jag under på, bara pratet om vinge påverkar tillåten vikt med i runda slängar 90-100 kg.....
Det är kul att vi blir fler på KM! Sveriges största KM? _________________ Pär Hylander |
||||
En frontläpp är ju ingen "vinge" (som skall ha luft mellan kaross och vinge), men detta är ju bara en an en hel drös sak som är bra att stenkoll på innan man börjar pilla med ditt och datt. Vill man tex läsa reglementet på ett sätt så får man på en miata inte justera insuget på motorsidan av orginalfiltret ("filter och trattar är fritt"). Avgassystemet är fritt efter topplocket (men besiktnignsbart) osv. Roadsportreglementet är ju alltid en trevlig källa till tolkningar... |
||||
Hej
Jag sällar mig till gratulationskören. Tänk om man hade talang nog att ha sponsorer Jag köpte Stefan Winquists Miata som du var och tittade på.
Jag hängde med min farsa till Bengt Wittander häromdagen, han sade att han hade lite störtbågar på gång till Miata-folk. På lördag är det årsmöte i MGCC, då kommer antagligen årets KM-datum att presenteras. Blir det extra tävlingar på Sturup eller Ljungbyhed i år som ersättning för Minnesberg? Vi ses i KM, P-o _________________ P-O Håkansson Elan +2 S130/5 - Polestar 2 |
||||
Jo jag vet men mkt av det jag bygger kommer jag lätt kunna montera ur vid race, jo men var hittar jag senaste reglementet? _________________ Mvh Martin Paninder Team Paninder Racing |
||||
Aha världen är allt bra liten, ville oxå ha en gat cabbe så därför köpte jag itne winquist miata + att jag hade all väghållning liggandes redan, Ahhh perfekt då kommer nog bågen snart. OKi skall du gå på årsmötet? skall bli spännande o se så att allt inte krockar ioch med att man har en massa sponsor uppdrag att utföra _________________ Mvh Martin Paninder Team Paninder Racing |
||||
|
||||
Tack nu är kvällsläsningen räddad _________________ Mvh Martin Paninder Team Paninder Racing |
||||
Tack nu är kvällsläsningen räddad _________________ Mvh Martin Paninder Team Paninder Racing |
||||
så nu har jag packat upp lite leksaker till bilen
komradio o lapptimer bra att ha justerbara kyb agx dämpare justebara fjädrar så"här tror jag att de skall sitta ihop den här skall jag försöka bygga den här läppen så att den passar på miatan normallt är den till en porsche 944, ursäkta att bilen är skitig jag skäms detta är vad som hänt hittils i veckan skall jag försöka montera fjädrarna o dämparna samt påbörja plastningen av frontläppen o beställa stolar o bälten o rat _________________ Mvh Martin Paninder Team Paninder Racing |
||||
Lite bilder från montering (tom med AGXdämpare ): http://www.fotoveloce.com/_pvt/mx5.c Överfull tråd om liknade: http://forum.miata.net/vb/showthread Edit: det kan ju iofs vara en variant liknande GroundControl (det finns nån som gör dem i svart). I så fall skall orginaltallriken på dämparna moteras bort. Men om det vore det så hade du haft en bra manual till dem Men de ser ut såhär: och säljs bara genom MazdaSpeed Motorsport i USA |
||||
Ahhh tack Niklas
Mkt bra sida, ' känner mig lite dum bara som inte fatta hur man skulle montera det själv Har du vägarna förbi helsingborg får du komma inom o säga hej i garaget _________________ Mvh Martin Paninder Team Paninder Racing |
||||
Våra race- och banåkarbilar Mazda Miata Mx5 -94 banbil | 1, 2 >> 7297 besök totalt |