Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Peugeot 205 -90 - SKROTAD. | 1, 2, 3, 4 >> 17457 besök totalt |
318is, väger inte dom lite väl mycket?
Niklas: Där är en hel del kvar att göra tyvärr, allt är inte helt klart med Peugeot ännu t.ex. Och dom är inte blixtsnabba att ha att göra med. Jag förstår ditt dilemma, men studier brukar kunna leda till bättre betalda jobb vilket leder till mer pengar åt 205:an. Så det handlar väl bara om att ha tålamod André: Lägg upp din bil också din slöfock. Banåka-intresset är så pass seriöst att det inte är mycket att tveka över. _________________ |
||||
dessvärre pluggar jag till roligare jobb, inte mer välbetalt konstigt val va?
men vafan, små kluriga budgetlösningar funkar till 205 nu, och motorn är ett projekt i sig :P väghållningen funkar sedan tidigare, ska nog ge dig en match ändå, det jag tappar i svängarna får jag väl ta igen på rakorna... "det fega sättet" _________________ /Niklas Holmlöv Mx5 turbo |
||||
Absolut inte. Daglig trivsel och harmoni är viktigare än nåt annat. Dessutom sätter man snabbare varvtider när livet är bra
Du får gärna vara snabbare än mig, men bara lite! Då har jag ett schysst mål att sikta ihärdigt på att uppnå _________________ |
||||
Lånar tråden litegrann, men eftersom alla 205-dyrkare verkar titta in här så tänkte jag ge ett litet tips..
Rullade en 205 i ERF fram till säsongen 2003 som kördes av ett Skåneteam från Eslöv eller Höör tror jag. Denna verkar nu ha gått i dvala vilket är lite synd då den gick som ett skott. Har för mig att det mumlades om runt 700 kg och 197 hästar! Så sök runt lite och ni skall finna.. _________________ Rikard Ahlin |
||||
Några som sett mina frågor angående svetsning och trösklar osv undrar kanske vad som komma skall.
Det är så att jag har en till kaross till mitt förfogande som det i slutändan kanske är enklare att använda, men den har lite rostproblem....... _________________ |
||||
/T _________________ T i m P a h l b e r g Searching for the holy grail ... |
||||
Tror det är en -91:a, osäker om den varit smälld men det tror jag inte.
Det troliga är att det läckt in vatten vid listen kring bakrutan, och att dräneringen inte fungerat tillfredsställande. Så det har väl stått vatten en stund och sen har det gett med sig.. _________________ |
||||
okej... ser riktigt "mögig" ut för att vara en 91:a iallafall. Lika bra att kolla hur dräneringen ser ut i min 205:a innan den rostar bort. _________________ T i m P a h l b e r g Searching for the holy grail ... |
||||
Lär ju va en 90a eftersom det är en classique sport men det har ju mindre roll, den såg jäkligt dålig ut iaf, varför inte satsa på nåt mer fräscht?
|
||||
Hrmmm, anledningen till de seriösa skadorna är att den är smälld.
Kör vidare på originalplanen och plockar identiteten till min XE-kaross istället, det blir i slutändan mindre jobb att modda bakskärmarna för 15"-hjul. _________________ |
||||
Är det inte ruggigt svårt att få en takplåt att bli snygg? Det är ju på ett ganska synligt ställe, om man säger så. Skulle tro att det är lättare att få snyggt runt hjulhusen, om man inte är über-svetsare. Fast det blir väl en hel del jobb i motorrummet också, om man skall klämma ner en 16-ventilare där (det är väl i stort sett bolt-on i en GTI?). Enklast kanske hade varit att sätta en enkel plast-"skärm" istället för takluckan i en GTI, men har han redan en XE-kaross kanske det ändå är billigare att bygga vidare på den. Hmm, får XU-motorn plats "inne" i bilen, monterad så den driver bakhjulen? Eller är den för "bakåtskjuten" för att få vettig viktfördelning monterad där?
|
||||
Våra race- och banåkarbilar Peugeot 205 -90 - SKROTAD. | 1, 2, 3, 4 >> 17457 besök totalt |