Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Allmänt banåkaforum Radical SR8 | 6643 besök totalt |
Radical, 580 kg, V8:a på 360 hk, Brands Hatch, +3 grader, snöbyar, snö och därmed salt på banan (kolla in http://www.radicalmotorsport.com/new
Reportaget sänds i slutet av mars. Peter Sundfeldt Motorjournalen _________________ Peter Sundfeldt |
||
Tillsnyggad länk: http://www.radicalmotorsport.com/new Läste reportage i EVo om denna, vilken motor _________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
||
Fixade länken Såg trevligt ut, men kallt... Ska du köra Radical i år igen? _________________ /Kristian Elisson |
||
det var den som jonas jarlmark var och provade också?
körde ni där samtidigt? illa dold förtjusning var väl kontentan från honom _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
|
||
Jo, jag ska köra Radical i Sverige i år igen. Men nu vill jag ju köra ett race eller två i den däringa SR8:an också. Motor och aerodynamik gör den runt 5 sekunder snabbare per varv än SR3:an, alltså chassit som den baseras på.
och så varvar den lika mycket som de två fyrorna som utgör grundkonstruktionen, 10 500 v/min. Och när de kommer att använda 1500-blocken tror de på effekter upp och över 500 hk. Men då talar vi en satsning på LM2-klassen, fortfarande med rörramskonstruktion. Tack för ordet, nu går jag och packar för Genève och Chamonix. Kör ner med nya 3-serien och 535 d Touring imorgon. Ska producera 24 minuter bilsalong och 6 minuter biltest där nästa vecka. Önska oss lycka till, för det behöver vi! _________________ Peter Sundfeldt |
||
Ska SR8:an få egen klass eller ska man dela upp Radical-serien och köra SR3 ihop med SR8?? Lycka till med reportagen och tack för ett mycket bra program!!! _________________ /David Söderblom |
||
Nix,
Jag körde något mycket sämre. En super-sjua (Caterham nånting) med en 340 hk V8, 2 liter maxvarv 12500, vikt 74 kg!!!!! Bilvikt 500 kg. Fantastisk motor, värdelös bil. Motorn är inte samma som Radicals. Deras byggs av PowerTec och den jag körde byggs av RST MotOPower. RST-motorn hade fantastiskt fin karaktär och gick jämt och fint från 1000 rpm och upp till gränsen. Effekten ökade hela tiden och föll aldrig av. Under den halvtimme jag körde hade jag full gas under exakt 2 sekunder. Det var på trean i 160, och ja, även då hade bakhjulen för dåligt grepp. Rakt fram. Kul. / Jonas Jarlmark |
||
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
|
||
Vet att jag lagt upp några bilder tidigare men här kommer dom igen.
Ni får smiska mig virtuellt om ni inte gillar upprepningar. |
||
Jag blir absolut inte avundsjuk när man hör allt detta!! Kanke lite sent ute- Men LYCKA TILL Peter med repotaget och resan, och hoppas att allt går som planerat. Motorjournalen är helt klart en höjdpunkt varje vecka som bara måste ses!!
_________________ Datsun 240z vq35de Escort MK1 cosworth turbo -68 Escort MK1 16v turbo+kompressor -74 Mride C42 TURBO sportscar Mride T42 TURBO trike. |
||
Jo, vem blir inte avundsjuk på Peter som får nöjet och testa den nya SR8:an. har själv fått nöjet och åka med i SR3:an och dessutom testat och köra Prosporten. Till er som inte gjort de kan jag meddela att känslarn är OTRROLIGT härligt.
Jag väntar med en STOR spänning över reprtaget. _________________ Magnus Jonasson #81 9:a German Superkart Series 2010 7:a German Superkart Series 2011 |
||
Allmänt banåkaforum Radical SR8 | 6643 besök totalt |