Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Mitsubishi EVO VI TME | 1, 2, 3, 4, 5 >> 20606 besök totalt |
Har äntligen fått ur tummen och skriver nu ner lite om bilen för den om är intresserad.
Bilen köpte jag ny hösten -01. Körde med den standar någon månad sen satte jag på steg 1 trim (runt 340hk) och ett par HKS sänkfjädrar. Men man vänjer sig ju som dom flesta vet väldigt fort vid grejerna och tycker det är för dåligt så då började sparandet och planerandet av vidare trim och uppdatering av väghållning. Köpte Öhlins R & T fjäderben som uppdaterades med hårdare fjädrar. Är inte helt nöjd med dom än så inom en månad verkar det som att Öhlins ska shimsa om dom så det blir lite stummare än innan . Så nu efter 2.5 år sparande har jag i torsdags (den 28jan) lämnat in bilen till Scram i Göteborg för motorbygget. Ska bli väldigt kul att köra den sen. Har aldrig kört en bil med sådan effekt som det kommer bli. Så då får jag väl försöka satsa på rekordtid på SS:. Men det är svåra tider att slå men det är jag väl för dum för att fatta . Spec på bilen som den blir när den är färdigt (i detta steget). Ska vara klar senast första maj. HKS 30/37S turbo. Gems styrsystem Mongoose 3" från turbon Öhlins Road & Track dämpare BMC F1 140mm filter Piper kammar Kolvar, CP-pistons Stakar, Arrows ARP bultar i hela motorn Kylning, värmeväxlare (tror inte mångta gatbilar har det än så det är kul att vara tidigt ute med något) många racebilar använder detta visst. Walboro 255l/h bränslepump Scarms egna dumpventil. 900cc spridare från WRC evp VI. Topp bearbetade kylkanaler. Piper kamdrev PFC belägg fram och bak Stålomspunna bromsslangar PFC skivor med flytande upphängning Cusco kolfiber fjäderbensstag fram och bak Cusco justerbar krängningshämmare bak Cusco lower armbar ver. 1 och 2 Dunlop Direzza på bana på org. 17" fälg På önskelistan: Kolfiberdelar lite överallt för att få ner vikten Diffar runt om. Dog-Box låda Kolfiberstolar Sen får man se vad som händer med tiden. Blir mycket banåka i år i alla fall! Några bilder Från förra årets outrun (ett myclet roligt arrangemang därm kör på inspirerande och fina vägar) "Sveriges snabbaste gatbil -04" på Mantorp Sista bilden jag tagit med steg 1 trimmet på (taget utanför Scram) Lastar av utanför Scram (lite mörk bild men det är väl bättre än inget..) Kommer uppdatera med bilder under byggets gång. Tack till: PEAN Sweden Supramannen Racing Scram ps. någon som har bra priser på R-däck eller rent av vill sponsra kontakta mig via PM ds |
||||||||
Liknande Muppen ? Eller vattenkyld olje kylare? _________________ Nisse Holmgren Umeå |
||||||||
Hej! Har aldrig lagt en "rattlåsstart" med bilen och kommer nog inte göra det heller om jag inte blir tvungen av någon anledning. Bilen körs enbart på bana (och givetvis lite på gatan också) |
||||||||
Vet ej vad muppen har men det är kanske så att det är samma. Har själv inte sett mojängen än... Gissar att den sitter på bilen om några veckor.. |
||||||||
|
||||||||
Japp, blir mer banträffar än någonsin i år (förra året blev det bara 6-7st.. ) Men i år räknar jag med över 10. + lite andra arrangemang som t ex www.outrun.nu |
||||||||
Vill ju se bilder då _________________ Nisse Holmgren Umeå |
||||||||
Du körde på den privata banträffen på Mantorp eller hur?
Minns att jag såg bilen och att den betedde sig väldigt underligt i kurvan efter startrakan där jag stod. Såg ut som att fjädringen inte riktigt lirade. Hoppas ni fått ihop inställningarna för det är en cool bil. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||||
Lita på att det kommer komma rullande under bygget! |
||||||||
Ha ha, det är ingen fara. Kallas respons |
||||||||
Körde sönder en givare så abs o frambromsarna la av Hade låsta bakhjul i 200. Kunde gått illa. Körde några varv o provade efter det gått sönder så det var nog det du såg. |
||||||||
ok, då är ju slitaget kalkylerat. _________________ Anders Hansson |
||||||||
japp, blir aldrig någon eld genom turbon. Det är bensinen som exploderar i avgassystemet. |
||||||||
Har haft svårt för "stripp" och drifting japanare men din evo är av det rätta virket Är något ringen besök inplanerat? Med din motor och ditt uppgraderade chassi bör du göra det svettigt för många där nere. Evo bilar brukar vara oförskämt snabba på de flesta banor och inte minst i eifel bergen.
_________________ Avregistrerad användare |
||||||||
japp. kommer nog bli en resa ner till hösten om ekonomin tillåter. |
||||||||
Suddiga bilder p.g.a. tagna med mobil..
Motorn på pall Bilen snett framifrån Tomt Detta är gjort efter jag lämnade bilen i torsdags. Ni väntar jag på en kolvleverans som bygget hänger på just nu... Innan dom kommit kan det inte börja byggas på allvar! (man känner att det kan gå fort till 1maj om det strular på vägen..) :-( |
||||||||
Våra race- och banåkarbilar Mitsubishi EVO VI TME | 1, 2, 3, 4, 5 >> 20606 besök totalt |