Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Bilder o videos Kyrkorgel-estetik | 1, 2, 3, 4, 5 >> 3 besök senaste veckan (29655 totalt) |
Hösten är här och redan har man abstinens. Här kommer ett par underbara bilder på kyrkorgels-trattar och en uppvisning i aerodynamik. Var det inte bättre förr så säg...
Lola T163 Lola T222 McLaren M8C Lola T70 Shadow MkIII _________________ Fredrik Bolander --VVR-- |
||||
-Det var bättre förr!!! Från orkesterdiket på Anderstorp (McLaren M8C (...tror jag) 'in action' på det glada 90-talet ). _________________ Michael Stadig --BBDB-- Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R |
||||
ok det förklarar saken.. _________________ /Anton Lillsund |
||||
Ärligt talat törs jag inte förklara (turbulens?). Avstämning av grenrör kan jag haja, men detta får någon kunnigare fördjupa sig i. Korta rör är för koltrastar, långa för sädesärlor... _________________ Fredrik Bolander --VVR-- |
||||
I vanliga fall brukar jag tycka renodlade racebilar är vackra tack vare att man verkligen kan se ingengörskonsten. I det här fallet ser jag bara en bakfull aerodynamiker som skruvade dit en vinge i fronten som nödlösning, fyra timmar före race, så han skulle hinna med en "återställare" och lite extra sömn i depåtältet. |
||||
Är det inte som en kyrkorgel då? -Ju fler olika längder desto bredare register? Långa pipor för den djupa basen och korta för den högsta kvidevitten. -Trombonen fanns väl inte under 'kyrkorgel-eran' _________________ Michael Stadig --BBDB-- Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R |
||||
Det skall naturligtvis vara en McLaren M8F och inget annat. -En sån här: _________________ Michael Stadig --BBDB-- Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R |
||||
Adams Escort Can-Am, Chevrolet V8 5L
Från Mosport 1983, Bertil Roos skulle ha kört men gjorde det inte, troligen bröt dom innan förarbyte. "När man har tillräckligt med kraft att rita lakrits från utgången av en kurva tills början på nästa är det tillräckligt." _________________ Per Lundmark |
||||
Lola T70 CanAm har jag alltid varit våldsamt svag för.
En replica som jag drömt om länge: |
||||
Bara att beställa... Hur sugen är man? http://www.gdcars.com/gdt70/gdt70_ki _________________ Fredrik Bolander --VVR-- |
||||
Jodå, jag har räknat på det där, fram och tillbaka, oräkneliga gånger. Min ska vara mörkblå: Tur man kan fixa sina drömbilar virtuellt! EDIT: Bild från tidningen Autocar(?) och deras gigantiska busbilstest Britains Best Handling Car 2003. Bildtexten talar för sig själv. |
||||
Den blåa längst fram med den skumma framvingen är en...
..."March CanAm 1972 over 800 BHP and 800 lb Torque it is very quick, but very big and hard to drive the brakes could be better"//Frank Bradley -Verkar ta en ytterrökare där... PS. antingen har han ett högt huvud eller så har balaklavan halkat ner...? DS. _________________ Michael Stadig --BBDB-- Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R |
||||
Vad jag vet så ger ett långt mer på låga varv och ett kort rör mer på höga varv (eller tvärtom) Jpmotorsport har justerbara trattar av just den anledningen, jag tycker det verkar konstigt att de har blandat sådär. _________________ Daniel Steiner |
||||
Bilder o videos Kyrkorgel-estetik | 1, 2, 3, 4, 5 >> 3 besök senaste veckan (29655 totalt) |