Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Honda Civic VT-91 | 3580 besök totalt |
Civic VT-91 Det bästa med denna bilen: Rejsmotor som standrad Dubbla triangellänkar Ypperlig kvalitet Billig att äga (bränslekostnader, service, försäkring, skatt) Bromsar Prelude skivor 282*23 (262*21 org) och ok. Russel stålomspunnet Ferodo DS Performance belägg Chassi Lenso VPD (5.9kg) med RE540 215/50-15 Fjäderbenstag fram bak ES bussningar Koni med H&R race fjädrar, 100N/mm fram 80N/mm bak 22mm kränghämmare bak (15mm org) Toe fram: -4mm Toe bak: +1mm Caster: ca 3 grader Bilen är sänkt ca 60mm vilket ger Camber på ca 2 grader fram och ca 1.5 grader bak. Motor JR insatsfilter Avgas utan kat. ECU omprogrammerad av Welav Racing VTEC vid ca 5000rpm och Varvstopp vid ca 8900rpm (på mätaren) Kaross/inredning Sparco Ultra stol Sparco 4p bälte Rattförlängare (snap-off) Planer: Integra Type-R växellåda (LSD) Ferodo DS 3000 belägg _________________ "Racing improves the breed" - Soichiro Honda Civic 1.6VTEC -91 SS 1.26.29 |
||
Kalaskul att du lägger upp din räser här Anders .
Du har inga varvtider på någon bana så man kan se hur långt efter man är?? _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||
Kan intyga att den bilen går ruskigt bra. Men det kanske beror på föraren! Anders, jag är nyfiken var du beställde dina fjädrar samt vad de kostade? Jag har också Koni med H&R sänkfjädrar, men de kändes alldeles för mjuka när vi körde på Sviestad. Märktes mest vid utgången ur rondellen. Betäckningen på mina bakre fjädrar är: KBA-Nr. 90 437 samt H&R 29 680 HA Vet du hur många Nm dessa fjädrar är på? _________________ Mvh Benci_Hovanyi Gotland Ring 1:33,33s |
||
Pinsamt Rättar till det. _________________ "Racing improves the breed" - Soichiro Honda Civic 1.6VTEC -91 SS 1.26.29 |
||
*Nu uppdaterad med hjulvinklar*
Benci, att min bil har framförts relativt snabbt på våra banträffar (HPC) beror nog främst på att bilen är snabb och inte jag. Känner mig hopplöst feg för det mesta och har riktigt svårt för att ligga nära gränsen. Mina fjädrar är riktiga racefjädrar som jag köpte genom www.welavracing.com. Kostade ca 3000kr. Dina fjädrar är med all sannolikhet helt vanliga sänkfjädrar runt 40N/mm. Vanliga sänkfjädrar till CRX/Civic är omöjliga att tillverka hårdare om inte fjädern kan släppa tallriken när bilen lyfts upp. Har kört med 2 olika typer av sänkfjädrar tidigare och dessa har varit alldeles för mjuka för mina RE540 och stötdämpare. Bilen känns faktiskt riktigt bra nu, framförallt när man skruvar upp bakdämparna precis innan max. Har ingen aning om några tider men eftersom Martin körde 1.32 i SS borde min vara ungefär lika snabb. Dock tror jag att t ex. Gullabo bakom ratten på min eller Martins hade nog under 1.30 varit rimligt. _________________ "Racing improves the breed" - Soichiro Honda Civic 1.6VTEC -91 SS 1.26.29 |
||
citat:
Bilen är sänkt ca 60mm vilket ger Camber på ca 2 grader fram och ca 1.5 grader bak. Hmm åker du vekligen med possetiv camber???? Hmm nu börjar jag känna mig elak , du får slå mig när vi ses _________________ Johan Sjölinder |
||
Våra race- och banåkarbilar Honda Civic VT-91 | 3580 besök totalt |