Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 991.2 GT3 RS (2019)
2 besök senaste veckan (347 totalt)
RallyStacke
Skillingaryd
Här sen Mar 2004
Inlägg: 358


Trådstartare
Köpte mig ett nytt banvapen i våras.
Jag har tidigare enbart kört fyrhjulsdrivna Evos på banorna så det ska bli kul att testa ett bakhjulsdrivet åbäke.
Bilen är en 991.2 GT3 RS med Weissachpaket.
Det första som ska göras med den är att byta ut PCCB bromsarna mot PFC skivor och belägg samt stålomspunna slangar. Dessa är levererade av PEAN och ligger på hyllan och väntar på montage.

Första intrycket av bilen är att den känns väldigt följsam och hyfsat rapp och fin. Jag är van vid lite mer effektstarka turbomaskiner så det kommer nog krävas lite invänjning på banan innan man är trygg i körsättet som krävs. Så fort bromsarna är bytta och service gjord blir det banpremiär.






_________________
Anders Stacke
https://www.facebook.com/stackesracing
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7773



Grattis, väldigt trevliga bilar om än lite tama om man är van vid vrid och mos 😊. RR-racing har kompressorkit om längtan på rakorna blir för stor 😁

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
RallyStacke
Skillingaryd
Här sen Mar 2004
Inlägg: 358


Trådstartare
erikjakan skrev:
Grattis, väldigt trevliga bilar om än lite tama om man är van vid vrid och mos 😊. RR-racing har kompressorkit om längtan på rakorna blir för stor 😁


Tack!
Haha denna gången ska jag inte spåra ur! Motorn kommer inte trimmas nämnvärt. Förmodligen kommer jag sälja denna så fort jag hittar rätt spec på en 992 GT3 RS på marknaden så både av den anledningen och att jag vill ha en bil jag kan nöta med mer obehindrat på banorna utan att vara orolig för diverse haverier gör att den kommer förbli hyfsat standard.

_________________
Anders Stacke
https://www.facebook.com/stackesracing
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 991.2 GT3 RS (2019)
2 besök senaste veckan (347 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande