Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Allmänt banåkaforum MGCC Diskussionskväll onsd. den 20/10. | 1 besök senaste veckan (6721 totalt) |
Jag kommer antagligen.
Det verkar intressant efter alla diskussioner som har funnits under säsongen. _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||
Jag åker inte heller, men thomas har lovat att på något sätt presentera och beakta det som vi diskuterar här, så är det mer vi tycker så kan vi ju kasta in det i denna tråden eller någon av dessa.
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Dagordningen ska läggas upp på MGCCs hemsida så den kan vi oxo kika på och diskutera utifrån. _________________ Mvh, Lisbeth Hylander |
||||
Förstår att du inte skall dit Lisbeth men Pär kanske kommer?? _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||
Nej, jag kommer inte heller ;-) (glömde logga in mig själv innan.... ) _________________ Pär Hylander |
||||
_________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||||
Hej Sandor
Kolla länken- gäller medlemmar i MGCC https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php / Bengt _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||||
Länken fungerar inte längre. Skulle man kunna få address och tidpunkt en gång till _________________ andreas Engkvist BMW 325 Ci -01 BMW 330i -00 BMW 535XD -16 MB 300SEL -70 |
||||
För er som inte var där men är intresserade av vad som sades så kommer här en liten summering.
Först berättades det mycket om MGCC's historia och om hur det utvecklats till att bli vad det är idag. Intressant att höra! Det blev snart "det var bättre förr"-stämning och att en skillnad mot förr var att nu så optimerar folk sina rena racebilar mer och mer för att vinna KM snarare än att köra ett klubbmästerskap med sin gatregistrerade sportvagn. MGCC vill inte att det ska bli en ren racingklubb, vilket den är på väg att bli, så en del förslag diskuterades om hur man skulle behålla andan i klubben. Exempel på förslag som diskuterades av att man skulle man få poäng i KM för rallyn, gocart och liknande (kanske pimpla abborre? ). En fri klass utan tidtagning var också på tapeten. Poängtilldelning i tävlingarna (på banan då) diskuterades också och styrelsen tar tacksamt emot förslag på förändringar vad gäller det (och allt annat också för den delen) skriftligt. Avvikelser från reglementet vid teknisk kontroll diskuterades också (jag vill undvika the F-word, passar inte riktigt i klubbracesammanhang tycker jag ). Nytt för nästa år blir en MGCC-specifik "minivagnbok" (som vad jag fattade inte kostar något, man skriver den självi ett speciellt Excelark) där bilen beskrivs tekniskt för att underlätta för deltagarna att följa reglerna. Det diskuterades också lite grand kring flaggvaktsproblematiken, drastiskt ökade banhyror och annat av allmänintresse. Det nämndes också att MGCC har haft tidernas största startfält (över 60 startande) under säsongen som gått. Har jag glömt något? Det var ju trots allt igår .. Ett bra möte tyckte jag! Dessutom så gillade jag många av förslagen och det känns som MGCC har ett vinnande koncept. Det verkar ju vara precis lika bra nu som förr. |
||||
Hmm, det där med optimering känner jag ju mig lite skyldig till Får väl ursäkta mig att som gammal landslagsskytt så är jag rätt så tävlingsinriktad....
Det där med bättre förr och deltagarrekord 2004 är ju mer än en gnutta motsägelsefullt dock Jag är fortfarande ledsen att jag slarvade med tankningen på Höstracet så att ekipaget blev 5 kg för lätt på slutet av sista tidsträningen. Moraliskt känns det dock ok eftersom jag hade konkurrenskraftig tid (=snabbast) även om endast första passet räknas. Men jag kan gissa hur en del nästan blev hesa av att uttala, eller åtminstone sinsemellan viska, f-ordet en massa gånger. Hur gick snacket med flaggvaktssituationen? Kommer man att söka dispens så att tävlande kan funktionära? _________________ Pär Hylander |
||||
Jag minns bestämt att jag föreslog nåt om en egen utfärdad "mini vagnbok" (liknande det som PCSR använder sig av) för att följa upp Höstracets STCC liknande tekniska kontroll. Bra
Mitt tidigare poängförslag för 2005 är fortfarande: 15-12-10-8-7-6-5-4-3-2-1-1-1-1......... Minst 5 bonuspoäng för deltagande i alla deltävlingar. _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||
För att ditt förslag skall anses som ett konkret förslag och inte ett diskussionsinlägg på ett av många webforum, får du skicka förslaget direkt till MGCC:s styrelse eller skriva förslaget i MGCC:s gästbok (så sades det på diskussionskvällen). Vad väntar du på (man vill ju inte ta äran från dig för ditt bra förslag)? Mvh, P-o _________________ P-O Håkansson Elan +2 S130/5 - Polestar 2 |
||||
OK. Jag räknar med att det skall komma ett protokoll från mötet först så man vet vad som avhandlades. _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||
Det diskuterades några olika varianter på flaggvaktslösning. Det är ju kanske en tolkningsfråga detdär med "samma tävling". Det är ju olika tävlingar i de olika klasserna.
En variant är ju att dela upp körpassen så man får köra på förmiddagen och vifta på eftermiddagen eller liknande. Ett anmälningsformulär på webben som automagiskt genererar ett schema borde vara en smal sak att fixa. Jag har börjat titta lite på hur det skulle kunna funka. |
||||
Något som oxå togs upp men kanske inte diskuterades så mycket var att årets tävlingsledare (som skött sin uppgift mycket bra för övrigt) inte kan ställa upp till nästa år.
Det var därför mycket brådis att hitta ny tävlingsledare (en eller flera som delar på uppdraget) då en del förberedelser inför KM 2005 ska göras redan innan årsskiftet. Man nämnde att KM 2005 troligen kommer att innehålla samma antal körningar som i år och på samma "banor". På förslag var att vårrejset kanske skulle ske i samarbete med Hyllinge SBF krav fr.o.m 2007 är katalysator på alla tävlande bilar samt max 95db. Fredrik |
||||
Allmänt banåkaforum MGCC Diskussionskväll onsd. den 20/10. | 1 besök senaste veckan (6721 totalt) |