Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Racingsimulatorer 8h LAN - Slutgiltiga regerna nu uppe 24/6 | 1, 2 >> 2 besök senaste veckan (6032 totalt) |
2004 - GTR/SLC 8h Lan Challenge
Arbetsgrupp: Spel/regler : Micael Johannssen Spel/regler : Niklas Maravic Spel/regler : Peter Lundgren Logistik : Fredrik Skoghag Fakta - Plats : Andertorp - Tid : 26 September klockan 08:30 - Tävling : 8h lan rejs - Spel : Simbins GTR - Lag : Max 6 lag, fyra personer per lag. - Förare : Endast föranmälda förare. Man skall vara registrerad på rejsa.nu. - Bana : GTR - Anderstorp Lagen: Vi tar emot anmälningar av hela lag och enstaka personer. Vi kör 8h rejs, 4 personer/lag. Lanet är endast för medlemmar av rejsa.nu. Simulator: Simbins kommande racing simulator GTR Där vi har den fantastiska förmånen att få köra i Simbins GET REAL trailer. Det finns 6 st färdiga simulatorer så ingen datorutrustning behöver tas med. Vi kommer köra med GT bilar endast. Alla GT bilar som körde under säsongen 03 finns till- gängliga. Simbin håller med nätverket och datorer. De har även en tekniker på plats som skall sköta det tekniska. Rejset kommer även att visas på en storbildskärm som tillhör trailern. Så de som inte kör kan titta på rejset Dagen för lanet: Vi vill trycka mycket hårt på vikten att komma i tid till Anderstorp. Starten för LANet går 10:00 men alla behöver vara på plats klockan 08:30. Så att vi hinner gå igenom allt innan start.. Vi kommer att vara mycket noga med att redogöra för vilka regler som gäller på platsen, då vi har förmånen att glida på en räkmacka tack vare SLC. Följs ej förhållningsregler så är man helt inte välkommen. Spelets regler - Bil till resp lag lottas under Söndags morgonen. - Med tanke på att det är ett långlopp så bör vi slippa vansinnes om- körningar och strid på kniven. Bilen skall framföras på asfalten med ev- entuella curbes som yttersta gräns. Med andra ord, inget genandes över gräs mattorna i "S-kurvor" och dylika ställen. -Förarbyten skall göras i depån. Inga flygande byten på långrakor osv. Alla i varje lag skall köra minst 2 pass - Depå. Man får gå i depå hur många gånger som helst. Man får gå i depå och göra ändringar på setup, däck osv -spelinställningar: *Semi-pro, detta för att kunna använda automatisk koppling. *Väder skall vara inställt så att det kan ändras. *Bränsleförbrukning kommer vara ställd på normal. *Skada, Ingen skada skall gå att göra på bilarna, för att inte något lag skall tvingas bryta. *Däckslitage normalt. *Tvinga cockpit view *Stående start Krasch av dator/nätverk -Vid krasch av enstaka dator så räknas antalet varv för resp. lag. Sedan startas spelet om och vi fortsätter köra. Vid målgång summeras det antal varv lagen kört totalt. - Vid krasch av server så att hela spelet slocknar, startas spelet om och vi kör vidare. Vid målgång summeras antalet körda varv efter kraschen med det sista säkra värdet vi hade nedskrivet innan krasch ägde rum. - om någon dator går sönder så måste vi starta om hela systemet. - Det kkommer finnas reservdelar till server och extra rattar på plats. Trasig ratt. Går ratten sönder under rejset kommer vi att byta ut den mot en ny. Påkalla uppmärksamhet från Simbins tekniker. Varvräkning - Langruppen kommer kontinuerligt att räkna antalet varv lagen kört var 15:e minut. Senaste noterade varv antal gäller oavsett vad någon vet, kommer ihåg eller påstår om det skulle uppstå en serverkrasch. Sessioner: Vi kommer att köra 3+3+2 timmar!!! Dvs 8 timmar totalt. Det kommer inte bli några pauser mellan sessionerna. Bara en omstart av spelet och sedan full gas. Man får självklart passa på att göra förarbyte i dessa stop. Vid varje sessions slut skrivs resp. lags varv ned. Vi skriver det antal som scoreborden säger. Ligger flera team på samma varv i sista sessionen vinner det lag som går i mål först. -Tid för träning om alla lag är i tid kl 08.30 kommer det att finnas tid för träning. Start för rejs är 10.00 Den tiden kommer inte att rubbas på. -Kval En person/lag, ett varvs kval. Om tid finns, annars kör vi bara, det är ju bara 3 startled Bil setups Det finns färdiga setup att tillgå i spelet, vi använder dem Vid Simulatorn: Endast en extra person kommer tillåtas att vara framme vid själva simulatorn under rejset. Detta för att många av oss vill kunna koncentrera sig när de kör, det blir mindre rörigt och stojigt. Den enda som har där framme att göra förutom den som kör är han som skall ta över ratten Depåstopp: Det går INTE att trycka på ESC när man är inne i depån. Då blir det DNF!!! Det ska tydligen funka så att man trycker på en knapp i ratten om att man vill köra in i depån. Sen när man ställer bilen i depån så har man 40 sek på sig att göra saker. När bilen stannar så kommer det upp en ruta där man kan ställa in vad man vill göra. Under tiden kan man byta förare. Detta betyder att man inte kan byta setup, man kan inte ställa om ratten osv! Etikett på banan. * Bilen skall framföras på asfalten med eventuella curbes som yttersta gräns. Med andra ord, inget genandes över gräs mattorna i "S-kurvor" och dylika ställen * Med tanke på att det är ett långlopp så bör vi slippa vansinnes omkörningar och strid på kniven. *I övrigt vill vi inte göra det för invecklat med straff för övertträdelser, stort nogrant regelverk osv. Vi har ju kört i samma serie förut allihopa. Så vi är övertygade om att alla kommer sköta sig lika exemplariskt som vanligt. Sekretariat Vi i "lan-ledningen" kommer att ha någon form av sekretariat. Sköta alla den officiella varvräkningen. Hålla med information för spelarna mm.. -: Försenade lag/förare om något lag blir försenat så att de missar starten sker följande förfarande: För att slippa starta om hela spelet när ett sent lag anländer kommer vi att be någon annan förare som finns på plats starta det försenade lagets bil. Köra ett varv och sedan gå i depå. Det sena lagets bil kommer därefter att förbli i depå tills det dess att laget ansluter och börjar köra om alla anmälda personer till ett lag inte anländer till lanet kommer vi att rangera om i laguppställningen så att alla lag har minst tre chaufförer om ett helt lag inte dyker upp kommer frågan om övriga deltagare vill rangera om lagen för att alla ska få köra så mycket som möjligt ställas. Vill deltagarna skapa ett lag så gör vi det. Röstas det förslaget ned så kör vi med ett lag mindre än tänkt Övrigt I pauserna mellan resp spelares körpass så vill vi uppmuntra att alla går ut och tittar på den "riktiga" rejsingen som pågår. Detta kommer nog alla med gjädje göra ändå. Regler och behövlig lan-info kommer sitta uppsatt på väggen i lokalen för den som undrar något. Ingen alkohol förtäring kommer att vara tillåten under lanet. Ingen åker hem från lanet utan att ha varit med och städat och ställt iordning allt så det ser likadant ut när vi åker som det gjorde när vi kom. : Det viktigaste med hela denna sammankomst är att vi har kul, rejsar och tittar på live racing tillsammans. Eftersom vi inte anordnat något liknande förut så hoppas vi att ni kan ha överseende med oss om det småstrular lite. Vi hoppas med andra ord att bara se glada miner, vilket vi är övertygade om att det blir. Övernattning: Det finns inga övernattningsfaciliteter på Anderstorp Raceway. De som planerar att åka ned redan under Lödagen måste lösa detta själva genom husvagn, tält eller genom att ta in på pensionat i närheten av banan. Anmälan: Anmälning sker via PM till Micael eller Niklas. Vänta helst inte in i det sista med att anmäla er. Då är risken att vi ställer in pga för litet deltagande. om ni inte är hundra på att ni kan, får ni gärna göra en intresseanmälan för att vi skall ha ett hum om läget. //MVH Peter, Niklas, Fredrik och Micael _________________ Micael Johannssen Lotus Exige Cup240 Lotus Elise 111s -99 Westfield SE |
||
Komplettering:
-Stående Start -Tid för träning om alla lag är i tid kl 08.30 kommer det att finnas tid för träning. Start för rejs är 10.00, den tiden kan vi inte flytta på eftersom dom vill sticka hem med trailern. -Kval En person/lag ett varvs kval. om tid finnes, annars kör vi bara, det är ju bara 3 startled. -Bilinställningar Doug Arnaos setups finns ju att använda sig av, de ger nog mer än vad vi åstakommer på en timmes träning. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
Vi har gjort en ändring!
Lanet kommer nu att starta kl 10:00, inte 09:00 som det var sagt tidigare. Detta för att vi skall starta exakt samtidigt som SLC startar sitt rejs. Vi vill dock fortfarande att alla skall vara på plats kl 08:30. Detta framflyttande av starten ger oss en extra timmes tidsträning innan start. Något som vi alla kommer att dra nytta av. Detta ger oss även en chans att köra kval. //Micke _________________ Micael Johannssen Lotus Exige Cup240 Lotus Elise 111s -99 Westfield SE |
||
Deltagarlistan kommer här:
1. Team NMP - Micael Johannssen 2. Team NMP - Peter Lundgren 3. Team NMP - Niklas Maravic 4. Team NMP - Fredrik Pettersson (tidningen AMS) 5. Team XFR - Bertil Holmberg alias Cawwa 6. Team XFR - Christian Waltegård 7. Team XFR - Björn Klang alias Barneby 8. Team XFR - Alx Danielsson 9. Team TouringCarTimes.com - Johan Meissner 10. Team TouringCarTimes.com - Thomas Heineman 11. Team TouringCarTimes.com - Max Ganholt 12. Team TouringCarTimes.com - Rickardt Bagge 13. Team Wannabe Racing - Patrik Petersson alias P.P. 14. Team Wannabe Racing - Viktor Pousette alias fuZe 15. Team Wannabe Racing - Mats Gustavsson 16. Team Wannabe Racing - Andreas Andersson 17. Team MoreBlack Racing - Joakim Janas alias Blackhood 18. Team MoreBlack Racing - Mats Karlsson alias Morespeed 19. Team MoreBlack Racing - Thomas Thuresson alias ThomasT 20. Team MoreBlack Racing - Rolf Lindbom 21. Team Mugen - Per Danielsson 22. Team Mugen - Per Carlsson 23. Team Mugen - Jeremy Sundberg 24. Team Mugen - Lasse Carlsson _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
En annan sak att ha i bakhuvudet. Klädsel, det kommer ju kanske att vara rätt ruggigt, kanske regna eller som vi hoppas bra väder. Ta med er kläder så att ni klarar er, vore ju inte skoj om hälften av oss gick runt och frös. Det är ju trots allt höst och detta lan kommer att hållas i ett förtält, nästan utomhus.
_________________ Micael Johannssen Lotus Exige Cup240 Lotus Elise 111s -99 Westfield SE |
||
Kanske räcker med en mindre byggfläkt för att fixa värmen i tältet? _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||
Glöm elfläkt....... elnätet är inte dimensionerat för stora byggfläktar och små gillar ni nog inte prislappen på el-inkoppling.... normalt 1000:- |
||
Man tackar ... Personligen tycker jag nog Team MoreBlack ser mycket starkt ut. De andra känner jag inte alls men jag tvivlar inte på att konkurensen kommer att bli mycket hård. Det blir racing ända in i kaklet ... |
||
Senaste nytt från pressarna
Vi har beslutat att tillåta 4 fyra personers lag i Lanet. Vår målsättning är att så många som möjligt skall få vara med och köra. Flera lag har en fjärde man som vill vara med, men hamnat som reserv. En viss bil-tidning hade onskemål om att deltaga i lanet för att skriva reportage. Vi jobbar på att kunna köra lanet i åtta timmar istället för 6, då skulle vi köra exakt som SLC gör. Kunna ha vår prisutdelning tillsammans med SLC, vilket kunde vara kul. //Langruppen _________________ Micael Johannssen Lotus Exige Cup240 Lotus Elise 111s -99 Westfield SE |
||
Ursäkta att jag kommer med en liten önskan...
Kan någon filma/skriva en testrapport till oss som inte kan vara med. Samt posta den på lämpliga ställen... Rejsa.nu , RSC. Ha så kul grabbar!! |
||
Racingsimulatorer 8h LAN - Slutgiltiga regerna nu uppe 24/6 | 1, 2 >> 2 besök senaste veckan (6032 totalt) |