Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E92 DKG 2011 (Ringtool) | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 21 besök senaste veckan (37549 totalt) |
Vi tänker likadant där. Helst originallösningen som du har gjort. Jag skall gräva lite mer i det och se vad som finns. Det kanske inte behöver att vara exakt samma matta heller, att dom bara har olika utforming . Vi får se vad jag hittar. Tack för hjälpen _________________ Simon Jannerberg https://instagram.com/simonjanne https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=111653 |
||||
Jag stjäl tråden lite
Hur har ni gjort på förarsidan? Man köper ett 3,3 ohms motstånd från MrTuning. Men måste man löda nåt osv? Tänker på hur man "pluggar" in det i bilen. Tänkte börja montera mina stolar och funderar på vad mer man behöver beställa. _________________ Peter Fröjd -------------- BMW M3 e90 |
||||
Jag har inte löst det än, försökte lite med resistorer men det löste sig inte. Satte till och med dit 3,3 ohm men det funkade inte ändå även om jag släckte felkoderna. Men skall testa dom Kennie rekomenderade från Mr. Tuning och se om det funkar. Just nu har jag en julgran i instrumentet haha _________________ Simon Jannerberg https://instagram.com/simonjanne https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=111653 |
||||
Så gjorde jag på både höger och vänster sida. Behövs ingen lödning. Bara att sticka i stiften på motståndet i kontakten. och säkra med lite tejp av bra kvalité. Inga konstigheter. _________________ Kennie Flenstedt BMW 320daM -18 M3 e92 -08 Mini -15 M3 Competition -05 såld. 😢 BMW X3M 3,0i -04 såld |
||||
Blev en långdag i garaget i lördags. Fick förstärkt stolsfästerna, monterat bälten samt monterat Catless downpipes. Nu är det bara småpill kvar innan sommaren
Ljudet: https://www.instagram.com/p/Bu29ah5l2kb/?utm_source=ig_web_button_share_sheet Nya downpipesen. Skall givetvis mappa bilen också Uppställningshjulen på, sitter inte så snyggt. Bälterna på plats. Monterade dom i "Hatthyllan" bak. Sitter tjock styv plåt där. Det finns ett större hål i mitten av hatthyllan så man kan pilla in bältesbrickor och använda befintliga hål. Missade att fota detta så skall posta en bild på det vid ett senare tillfälle. Gamla dp Sitter som en smäck! Fick på finhjulen också Snart klar för ringen. Vi åker ner i slutet av April, någon mer som skall ner? _________________ Simon Jannerberg https://instagram.com/simonjanne https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=111653 |
||||
Ta gärna närmare foto på hatthyllan, är inne på göra likadant med min m3a, Vad får man betala för göra en sådan resa till nurburgring? Vill också göra det! _________________ Franz Harlegård BMW E92 M3 DKG |
||||
Det kan jag absolut göra Budget är typ 30.000kr. Båt göteborg-kiel 3500 tur och retur. Sedan är det 60mil ner från kiel så 120mil tur och retur * 1,5L/mil = 180 liter soppa * 18kr/L = ca 3300kr tur och retur. Så typ 7000kr i resa. Sedan kostar hotellet 2500kr för fem nätter. 300kr per varv * 25varv = 7500kr i varvkostnad. Varven kostar ca 250kr på vardagar och 300kr på helger men jag räknar med 300kr. Ett varv är cirka 10-15L soppa. Jag har räknat på 15L * 25varv = 375L soppa * 18kr = 6800kr i soppa. Då är vi uppe i ungefär 25.000kr. Plus lite käk och annat mys så landar man strax under 30.000kr Sen när man kommer hem är det bara att börja spara till nästa år _________________ Simon Jannerberg https://instagram.com/simonjanne https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=111653 |
||||
_________________ BMW 135I CSL http://www.speedhunters.com/2013/07/predictability-is-dead-the-turbo-mercedes-190/ / Alexander Lindquist |
||||
Finns där NÅGON bil som drar 15 liter soppa på ett varv nere på ringen? (finns det såklart säkert) 997 Turbo drar runt 5 liter milen och dom är rätt extrema. min drar runt 2.5 liter milen på banan och den piskas rätt bra.
Men visst kostar det pengar där nere, hälsar man sedan på i räcket ja då blir det plötsligt mellan en hel del dyrare och väldigt dyrt. _________________ NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Jag håller med _________________ Simon Jannerberg https://instagram.com/simonjanne https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=111653 |
||||
Min tank rymmer 63L. Jag får tanka vart 5e varv ungefär. Men då brukar jag tanka när det är 15-20% ish kvar just in case. Så törstig är han. Men 15L är att ta i såklart. Men räknar man högt så blir det "Billigt" Ja räcket skall man hålla sig ifrån Personlig konkurs AB blir det då haha. _________________ Simon Jannerberg https://instagram.com/simonjanne https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=111653 |
||||
Hej! Tm Chiptuning har gjort min fars så blir förmodligen han som gör min också _________________ Simon Jannerberg https://instagram.com/simonjanne https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=111653 |
||||
Fälgarna är från https://www.demon-tweeks.com/uk/2forge-zf1-alloy-wheels-in-gloss-gunmetal-set-of-4-2001237/ 940£ kostar dom. Då med 18x10 runt om. _________________ Simon Jannerberg https://instagram.com/simonjanne https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=111653 |
||||
_________________ Simon Lagnelöv www.FartFabriken.se Cadillac CTS-V 2009 Mitsubishi Pajero MK1 1989 Saab V4 T16 1974 |
||||
Jaha, jag visste inte att det fanns en svensk åf, kul! _________________ Simon Jannerberg https://instagram.com/simonjanne https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=111653 |
||||
Har ingen direkt koll på M3:or mer än att det verkar prisvärt bra för Ringen och banträffar.
Tror du skall kopiera din fars lösning på vinge bak. Gärna justerbar i vinkel. Ger väsentligt bättre stabilitet i bakvagnen på de bilar jag tävlat med av andra märken. Satt och gick igenom din föredömliga tråd och funderade just på när du skulle skriva om att du upplever baken lite orolig. _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 944 S2 YTCC 1991 Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||||
Ja det är mycket "bang for the buck" med M3:orna Lite i tyngsta laget kanske men det funkar. Ja absolut, en vinge hade vart på sin plats. Den blir väldigt orolig bak i högre fart Jag har inte skrivit något om det än men det kanske kommer en justerbar gts vinge inom kort _________________ Simon Jannerberg https://instagram.com/simonjanne https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=111653 |
||||
Hej!
Ursäkta fördröjningen, här kommer bilder på hur jag monterat bältet bak. I hålet mellan öglorna kan man pilla in brickorna om man kapar hörnen som jag målade på bilden. Sedan var hålen som man stoppar bulten i där sedan innan så det gick ganska fort hela processen. Se till att skruva åt tills dubbelplåten har klämt ihop sig så det sitter ordentligt bara _________________ Simon Jannerberg https://instagram.com/simonjanne https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=111653 |
||||
Bilen var uppe hos TM Chiptuning härom veckan och är nu mappad och kodad.
Den skall lämna ca 440hk. Efter att ha kört den lite så tycker jag defnitivt att den upplevs som rappare och mer tryck i mellanregistret. Bortkodat är nu stolairbags, edc och tmps. Sedan är det även kodat så att bilen alltid tror att det sitter någon i passagerarstolen. Dvs att airbagen på passagerar sidan fungerar som den skall. Nu är det inte mycket kvar att fixa inför säsong. Montera nya vingen Samt ge sig på lite bromskylning igen. 25 Dagar kvar till ringen _________________ Simon Jannerberg https://instagram.com/simonjanne https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=111653 |
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E92 DKG 2011 (Ringtool) | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 21 besök senaste veckan (37549 totalt) |