Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Tomis 03 2004 | 3 besök senaste veckan (4619 totalt) |
är det bara ett rullande chassie ??? eller sitter det motor i???
Det chassiet gjordes väl för formula 1400 mest med skodamotor... formula 1000 med 1000cc motorcykelmotor är nåt jag fått upp ögonen för då kostnaden känns rätt ok . fint chasssie mvh _________________ Tobias Hedlund |
||
Nejdå!
Den är komplett och rtr. Du har så rätt. Byggdes om 2010 till Free Formula 1000. Tävlades till 2016. Jag köpte den osett ac Chabrmotorsport i julas. Har dock inte testat den än, vädret. Den är så mycket race man kan ha som privatperson. Min är mest köpt som garagemöbel Tror dom har en till. Du can få specs av mig. jonny _________________ John Rafting |
||
https://www.youtube.com/watch?v=xQ_3HQfuMNM
Deras "garage" Du kan gå vidare därifrån. Förare: Vaclav Safar _________________ John Rafting |
||
Ralph-Firman-Racing RFR har en snygg Formula 1000 med... även kallad Formula Gulf. Har du torrsump på din??? Det var monocouqe på denna?? de flesta Formula 1000 har väl bara rörramschassie???? Formula 1000 verkar rätt stort i UK och USA... en klass i Sverige vore nog kostnadsmässigt bra... sitter det 265mm bromsskivor på denna? quickshift?? mvh _________________ Tobias Hedlund |
||
*Har ingen aning var jag ska köra. Förslag?
Quickshift över 4000 rpm , GPS i ratten, tracklearning, allt är ställbart beroende på bana. Torrsump + "utsläpp" vid övertryck. Vet inte vad det sitter för skivor men dom tävlade med den. Info från säljare: Tomis 03 Formula 1000 Very competitive car! Car was built in 2004 by standarts of National Formula 1400 and in 2010 rebuild by standarts of Free formula 1000 -Chrome Molybdenum tube chassis, with carbon fiber sandwitch in cockpit -Engine: fully fitted engine with 6speed gearbox in one case with engine from Kawasaki ZX10R with DynoJet ignition and injection modules tuned on DynoRun dynometer 145kW/12700rpm, shifting through Quickshifter from DynoJet as well - power is transmited to rear axle by motorcycle chain and through open differential -double eliptical wishbones, push-rods, adjustable torsion bars, four piston brake calipers on front and two piston calipers on rear axle -fiber glass bodykit with deflectors, front and rear wing and rear diffuser -AIM data acquisition system Evo4 extended by AIM hub -435kg -lap times: Most 2016: 1:35, Brno 2012: 2:01 -lot of spare parts and two set of wheels -car has done every year maintenance and is ready to race Check our website to see more cars and details to sale www.chabrmotorsport.cz _________________ John Rafting |
||
_________________ Magnus Thomé |
||
Sätt i en DB-insats så blir den en symaskin. köp eller tillverka själv,, mvh _________________ Tobias Hedlund |
||
|
||
|
||
Den är avstämd för den där ljudnivån och flödet.
Dom sa strängeligen åt mig att inte pillra med flödet eller programmeringen. Jag har flera sporthojar som man fixar med insatsen till besiktningen men jag vill inte pillra med bilens motor. 95db är ju ingenting Min tillochfrån-jobbet-hoj låter mer. Iphone funkar väl inte till nåt _________________ John Rafting |
||
Nej 95 dB är verkligen lågt. På min förra formelbil var det omöjligt att komma under, bilen med lådan och allt lät mer än motorn tillslut
Du lär få sätta fler dämpare i serie där du går upp i area längre bort från motorn Enda sättet att dämpa ljudet utan att strypa flödet på avgasidan och behöva mappa om. Japp det är trångt, japp det blir tungt, japp det låter löjligt. Men vill man köra, har man dessvärre inte mycket val. _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
Det där är nog lite av en överdrift. På med ett standardstystem och en ny mapp så är den tyst. Du får ju tänka på att alla mc klasser i Sverige tävlar med 95dB regler utan bekymmer. Finns tre hojar som har problem med ljudninvån. Panigale med original effektsystem. Ktm 1290 med Effekdämpare. Och min 500 Tvåtaktare. Den kunde jag endast köra med i Norge då den klarade under 100 dB på tomgång. |
||
Tack för infon men då blir det nog ingen banåkning för mig.
Anpassning efter miljökommunister är inte min grej. Det finns 3 data-inkopplingar på den, för styrning och avläsning av motorn. Det går INTE att jämföra med hur motorn var i MC-utförande. Den går extremt fett å står bara och bubblar på tomgång. Allt är anpassat för full gas. Dom helrenoverade var 50:e mil med alla race-inställningar och efter varje race så gicks allt igenom. Det går inte att jämföra med en R1:a med slipon. Han får nog tjänstgöra som en cool garage-möbel fortsättningsvis. Han blir i.a.f. en glad pensionär Får väl köra runt lite hemmavid å göra grannarna avundsjuka. Så länge vi har "motorhatet" bland politiker och bestämmande så kommer det fortsätta vara så här illa. Det är som när en person flyttar till Bromma och därefter klagar på ljudet från flygplanen. P.S. Vad har du för 2-taktare? Där är det skönsång som ska låta. _________________ John Rafting |
||
Vad sorgligt Det är en Hesqvarna 500 som är ombyggt till Supermotard. Är numera såld till en Stockholmare |
||
Ja den gick fint. Hade gärna haft en 500 igen i ett modernare chassi och Honda motor. Husqvarnan var väldigt elak att starta. |
||
Våra race- och banåkarbilar Tomis 03 2004 | 3 besök senaste veckan (4619 totalt) |