Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E36 3,2 Limo -97 till salu | 1, 2 >> 1 besök senaste veckan (19122 totalt) |
Har lyckats få tag på en M3 E36 3,2 Limo 1997 i Techno Violet som är tänkt att bli trackday bil. Bilen är mycket fin för sin ålder och sina 15000 mil. Uppskattar verkligen alla tips och trix som ni här inne har att erbjuda!
Helt original förutom dom gräsliga fälgarna och sänkfjädrar.. _________________ Simon Åkerstedt |
||
Började med att plocka ner bakvagn för att skicka allt på blästring.
Sömmade sedan subframen och förstärkte diff fästet. Passade även på att förstärka övre bärarmar, dumt eller inte vet jag ej. Insåg ganska snabbt att Strongflex inte var något att ha så nu är alla bussningar på bilen bytta mot Millways samt nya ledlager överallt. Kostade även på nya hjullager runt om. Testar lite citronsyra. Sen var det dags för att renovera oken. Mekade till bromskylning. Kom över dessa klassiska BBS RX fälgar billigt, tänkte pulverlacka om dom. Svarta eller silver? Skickade diffen till Fredrik Rapp för genomgång, snacka om seriös kille! _________________ Simon Åkerstedt |
||
Vad var det som inte var bra med Strongflex? Är själv i valet och kvalet mellan dem och några andra varianter? Ser ut att bli fin fint för övrigt _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||
Bobinkit? Jag har ett par nav utan fästdetaljer liggande till M3 E46 325mm skivor. Är det inte så att det ingår nya byglar och muttrar när man köper dom lösa skivorna? Har för mig det.
_________________ Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901 |
||
Helt rätt John, Köpte nya för förra året till min och då ingick det nya monteringsdetaljer _________________ Gabriel Wendel M2F87 - 2018 M3E36 - 7.42BTG M3E46 - 7.34BTG Vinnare Nordic Time Attack CC 2015 |
||
Nu har det hänt lite grejer på bilen Diffen är klar, tack Fredrik! buren på plats. Tänkte testa XP10 fram och stoptech bak, hoppas det blir en bra kombo. Har även plockat ner tanken för svetsning av främre bärarmsfästen, rengöring och så tänkte jag sänka ner plast armaturen så man kan åka lite längre ner på mätaren
_________________ Simon Åkerstedt |
||
Tack! Jaha, dessvärre ska dom inte se ut såhär på E36. Men nu är den riktad och rak _________________ Simon Åkerstedt |
||
Någon mer som har råkat ut för detta problem? Min botten armatur verkar inte stämma överens med den i guiden.. tanken passar inget vidare, kanske kan man klippa bort väggen längst ut? Matar slangen passar inte nå vidare för den delen heller
Från guiden. http://bimmer.se/mektips/pdf/Fuelsta _________________ Simon Åkerstedt |
||
Passformen är inte tajt, har du bara klickat i den så kommer den ingen vart. Fungerar alldeles ypperligt, gjorde på min i alla fall. Se sida 6 i min tråd, ser inte bättre ut. Så du kan vara lugn. |
||
du kan bortse från den där fuelstarvation lösningen oavsett. den funkar inte...
Bygg med en extra pump eller an catch-tank om du vill få det att funka. Om du ska välja något av dessa så hade jag använt en extra pump och ett Y-kors. _________________ Mikael Blixt BMW M3 3,2 -98 2016 - 2:a BMW CUP Special 2015 - 3:a BMW CUP Special 2015 - Årets Rookie BMW CUP |
||
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E36 3,2 Limo -97 till salu | 1, 2 >> 1 besök senaste veckan (19122 totalt) |