Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2004-07-10 Knutstorp (SSM)
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
10 besök senaste veckan (28773 totalt)
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379



Pär Hylander skrev:
Patrik Rydh skrev:


Vet inte heller faktiskt, tyckte det lät som turbo bara?
Kanske har vattenkyld IC?

Nån här kan säkert göra slut på våra spekulationer

Edit: http://www.modsport.scorpionshops.com/forare_stefan_pfister.htm

Vi hade rätt


Där ser man!

Växellåda från 911 dessutom.

Hade varit skoj att se hur intercoolerarrangemanget ser ut.



400 HK i en "Europa" - avundsjuk? oooonej

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
gka
Karlskrona
Här sen Feb 2004
Inlägg: 203



Galne skrev:
Någon som har någon info om Rx7an som körde upp sig till tredje platsen, Tommy Söderberg var det visst...


Den var inte den! Spann i starten, men sedan körde han upp sig duktigt. Jag hörde mig för på SWR-forumet om någon visste nåt. Den har iaf en pereferiportad 13B bromsad till 318 hk ihopskruvad av "Lasse Wankel", fick jag veta.


_________________
Göran Karlsson
Citera
Wankelsport
Kungälv
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1979



Dan Hovang skrev:



Du har ju lyckats få mig att fastna på foto! Det är jag som har OMP-overall på mig, närmast i bild! Min flickvän Catharina Hansen kör den orange/blåa nr 81 Hansen-FVee:n. Tyvärr kom hon bara sexa i loppet efter att ha varit av banan och snurrat men hon fick i alla fall snabbaste varv!
Dan Hovang skrev:



Min RX-7 skymtar därbak. Bakom den gula 240Z-bilen!

Modsport RX-7:an drivs av TS-motors. De har ytterligaren en RX-7 som körs i ERF men den har de fått montera Hondamotor i då reglerna inte tillåter wankel !
om jag förstått det hela rätt så köpte de bägge bilarna från Belgien för något år sedan....
Jag snackade lite med Tommy innan loppet och han ville att det skulle regna, annars skulle de få svårare att hånga med sina motorstarka konkurrenter!

_________________
Göran Hackman
TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967
Sunbeam Alpine Mk III, 1963
Citera
Wankelsport
Kungälv
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1979



Jo, jag glömde:
Jag kom inte sist i Roadsport C vilket jag förväntat mig. B och C körde som vanligt ihop och jag blev 9:a av 16 startande bilar (19 inklusive de som gav upp innan starten gick). Av dessa 16 var 9 bilar i C. Jag hade t o m B bilar bakom mig i resultatlistan, det hade knappast hänt om det varit torrt väglag! Trevligt!

_________________
Göran Hackman
TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967
Sunbeam Alpine Mk III, 1963
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Wankelsport skrev:

men hon fick i alla fall snabbaste varv!


Som vanligt mao

_________________
/Kristian Elisson
Citera
Galne
Karlskrona
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1197



Där er man Lasse wankel som skruvat ihop, då är det ju schysst prylar. Han körde väl i SLC flera år hat jag förmig. En blå Rx7a vill jag minnas! Trevligt ljud i de däri vartfall!!

*hmm, periferiportad..håller dåligt tätt men går som f-n* thumbs up

Såg när du körde med din svarta Rx7a, skulle ha ett annat avgassystem så man fick höra skönsången!! På fotot ovan står du bakom Torbjörn Svenssons Datsun 240Z, den är inte fy-skam inte. Han bror som kör den blåa Abarth Scorpione som snurrar i Historiskt heat GtNy!

_________________
Henrik Gunnarsson
Mazda 323 S -97
http://www.galne.se
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2463



RX7:an tillhör Tommy någonting, han åker ERF med TS-Motor, team Yamamoto, vet dock inte om han fortfarande äger bilen. Du hittar länk till teamhemsidan på ERF's hemsida.

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
skywalker
Stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 208



Spela död! Duktig voffsing



ok, jag kanske e lite lam

_________________
- Magnus Ripén
- Bmw 2002
Citera
Daniel Kihlgren
Vagnhärad
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2334



Andreas Lidström skrev:
Dan Hovang skrev:

*bild på gammal F3 med en mycket vacker A50 i bakgrunden*


Av ngn outgrundlig anledning har jag börjat få dragning åt skapelser liknande denna...

Såååå rå och sååååå rätt!!

*väntar med spänning på bosse l som är på semester på ssm på vad detta kan vara för modell osv...han lär även kunna berätta om just detta exemplars hela leverne *


hehe nån som gått igång ordentligt.. You know what you've got to do!

btw vad är det här för bil?

_________________
/Daniel Kihlgren
VW 1200 -65
Punto GT -96
Citera
Galne
Karlskrona
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1197



En halvpanna tycker jag mig se att det är, dvs en enkel rörarkonstruktion med en ensyclindrig gammal speedwaymotor från en jap eller.. Vad heter de nu igen. ÄR två motorere som härskar i vartfall! Mer noga än så här kan nog inte jag svara. Från början körde de på ovalbana/speedwaybana!!

_________________
Henrik Gunnarsson
Mazda 323 S -97
http://www.galne.se
Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1646



Visst är det en halvpanna.
Härligt att se chaufförerna av dessa luta sig ut ur bilen i kurvorna thumbs up

Lär ju ha varit ganska giftiga att köra i regnet på SSM trots moderat motoreffekt

_________________
Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Westfield Seven Roadsport A
Citera
Plus2
Malmö
Här sen Jan 2004
Inlägg: 166



Daniel Ekström skrev:
btw vad är det här för bil?


Det är en JBS F3/500-SRM från 1952 (jag fuskade och tittade i tävlingsprogrammet...)

Mvh,
P-o

_________________
P-O Håkansson
Elan +2 S130/5 - Polestar 2
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41548

Forumägare
Forumägare

En bunt fina bilder av Bosse L:


thumbs up













_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41548

Forumägare
Forumägare

Bosse får förklara lite vad vi ser

Det röda motorrummet

Den vita bilen med gröna stripes (känner ju igen den!)

Cittran

_________________
Magnus Thomé
Citera
Björn Athlöf
Lomma
Här sen Jul 2004
Inlägg: 607



Anders Jeppsson skrev:


någon som har mer info om denna?


Tror att det är just dena bil som bilsport skall ha ett stort repotage om i nästa nr... bra att veta kanke

_________________
Björn Athlöf
I garaget:
Sensor GTR
BMW M3 E30 87
Porsche 997 EVO
Citera
Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 2050



Magnus Thomé skrev:
En bunt fina bilder av Bosse L:


thumbs up



1000cc kombatnater, från v: Saab 96 -65, 93 -59, 96 -61 och 92 -53 (första banrace 92:an någonsin, snacka om senkommen racedebut!)

Vinnaren i 1000cc cupen på Knutan, Lars Byström med sin DKW F12 -63 riktigt vass, ljudet likaså!

Gästande finsk BMC Cooper 1275 i Std-Ny i klassisk Downton-design, så minns jade dem från tidiga 70-talet thumbs up


Max Wiebkes dito, men i Pre -65 klassen, obs skillnaden i däcksutrustning!

Saab 92 -53 Tvärställd 2 cyl 2-T. Och så snackar bilhistoriker om att kojan var först med tvärställd motor och fwd Den kom ju först 59!

Vår snygga 1000cc banderoll på Lennart Nilsson rätt tidstypiska transportbuss

Krister Wigrens Saab 96 Sport -63 under locket. Just detta exemplar kördes i Standardvagns EM 1963 av Gösta Karlsson, fabriksförare på Saab. Reslutatet blev utmärkta top 5 om jag mins rätt


Citroen B11. Vet ärligt inte hur hsitorisk denna är, men den körde i A-D klassen. Läcker är den hur som helst! har provat en sådan i stad-skick, klart trevlig och känns rent av sportig på vägen, trots ålder och utseende thumbs up

Erik, sonen med F1 erfanhet, styrt F1 Jagga! (ifos rullande med avstängd motor, men ändå..) inspekterar djungeltrummorna

Hoppas allt blev rätt nu , min IT-mognad är inte fullständig....

_________________
Bosse Lindman
"En bil som har registreringsplåtar är ointressant"
www.retrospectivemotorsport.se
Citera
gka
Karlskrona
Här sen Feb 2004
Inlägg: 203



Fina bilder! Inte hade jag en aning om att Saab 92 hade tvärställd motor. Fast det vore iof konstigt om inte Saab var först med det också...

Ingen som fick en bild under huven på DKW F12:an? Som den gick med bara 1000 cc! Hmm... det finns en DKW-modell med nästan 1200 cc... och av den gjorde de prototyper till en V6:a... En sån skulle man ha!

Jag beundrade också 1000cc-banderollen, men vad gör Amazonerna på den egentligen?

_________________
Göran Karlsson
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41548

Forumägare
Forumägare

gka skrev:
..Jag beundrade också 1000cc-banderollen, men vad gör Amazonerna på den egentligen?

Blir ifrånkörda?


_________________
Magnus Thomé
Citera
Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 2050



gka skrev:
Fina bilder! Inte hade jag en aning om att Saab 92 hade tvärställd motor. Fast det vore iof konstigt om inte Saab var först med det också...

Ingen som fick en bild under huven på DKW F12:an? Som den gick med bara 1000 cc! Hmm... det finns en DKW-modell med nästan 1200 cc... och av den gjorde de prototyper till en V6:a... En sån skulle man ha!

Jag beundrade också 1000cc-banderollen, men vad gör Amazonerna på den egentligen?


Tack! (jag håller fortfarande på att lära mig digatlfoto)
Tyvärr blev det inget foto under huven på Lars bil. synd, tänkte inte på det... Sitter en Weber 45 DCOE, vilket inte hör till vanligheterna på 2-rykare.
Den här DKW:n har med framgång jagat bl.a. Mustanger och BMW 1800 Tisa med framgång när banan varit blöt, så pigg är den onekligen! Lars hittar dessutom runt Knutstorp bättre än de flesta.

Appropå 1200 cc DKW har vi en kompis i RHK som har en extrem Gr 4 DKW F12, har för mig det sitter en vass 1200cc i den bilen. F.ö. en bil som generalagenten Philipssons lär låtit bygga till den danske föraren Palle Anker. Tyvärr omkom han i en SP1000 Coupe, som slog runt på Roskilde (har jag för mig) Bur var liksom inte påtänkt på den tiden

_________________
Bosse Lindman
"En bil som har registreringsplåtar är ointressant"
www.retrospectivemotorsport.se
Citera
Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 2050



Magnus Thomé skrev:
gka skrev:
..Jag beundrade också 1000cc-banderollen, men vad gör Amazonerna på den egentligen?

Blir ifrånkörda?



Precis!!! thumbs up

_________________
Bosse Lindman
"En bil som har registreringsplåtar är ointressant"
www.retrospectivemotorsport.se
Citera
Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003
Inlägg: 3982



https://rejsa.nu/im/_racingsv/3-new_2004-26-07-knutanssm20040710_4.jpg . . . .

Den gråe där i mitten påminner starkt om en vagn jag fick mig en tur med i lördags kväll. Tycker jag känner igen nyansskillnaden mellan dörr och framskärm? Är det Peters?

Nåväl, ruskigt trevlig vagn att åka värmländsk skogsväg med... ljudet... Känslan slog trimmade Porschar och annat jox jag åkt med tidigare... rekommenderas varmt...

_________________
Ragnar Burenius
Citera
Eftersnack
2004-07-10 Knutstorp (SSM)
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
10 besök senaste veckan (28773 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande