Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2004-06-30 Banträff Anderstorp | 1, 2, 3 >> 6 besök senaste veckan (10915 totalt) |
Jaså, jag blev trådstartare igen.
Mycket vackert väder och en hel drös med bilar i depån, på banan och utanför staketet. Foto Jonas Karusellen med mig i en sierramacka. Foto Jonas Swosch, lite löjligt bra acceleration på rakan. Foto Jonas Mesta kränget för dagen. Det ser trångt ut därinne Föra intresset vidare var det. Ser ungen nåt framåt öht? Brutal Quattro som inte låt så vackert på sista invarvet. Flugor runt en sockerbit? Inte ett enda missöde (som jag såg). Lite mindre driftande hade inte skadat. Jag hann med 12 mils banåka innan tanklampan påminde om hemfärd. Mina ToyORA1 har nu nästan förlorat regnmönstret (4mm) så nu är det bara 5mm kvar (och dags att byta på plats istället för hemma). |
||||||
Jag hittade en bild till i kameran (Jonas lånade den ett tag). Jag såg aldrig denna:
Gissa bilen? |
||||||
Jag börjar nästan hata min bil. Den här gången var det en kylarslang som inte ville hålla tätt, hur hårt jag än drog åt slangklämman. Jag skall faan ersätta den med en 740GL snart
Gick den vita Cobran nått? Hoppas han bytt bakdäck sen senast jag såg den med de fälgarna på, för då satt där 10 år gamla Goodrich gatsvålar (skall ha gett ett intressant uppträdande, sade ägaren). _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||
|
||||||
På rakan försvann den bara mot horisonten men i kurvorna var den inte så enormt mycket snabbare (jag släppte den alltid på målrakan av nån anledning). BF Goodrich har humoristiska däck. Hittade en Corvette hos en kompis (bilprånglare mm) med 285or runt om där treadware var 400 snacka om outslitliga bakelitdäck. |
||||||
Jag kan väl visa en bild till så blir det liite lättare : |
||||||
Aha.. va det en sån slö sak . Ja det är klart. Jag tänkte att så bra puts kan han väl ändå inte ha grabben. Men det va ju ett tag sen jag såg den nu.
Är det Rajamäki som köpt sig ny firmabil? |
||||||
Kul igår! Mycket åka. Håller dock med om att det var lite Hawaii igår också. Tokar som anordnar och släpper ut folk i cabbar utan överrullningsskydd och utan hjälm!
Kul var det hur som helst! _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||||||
Håller med dig Claes.
Kul att det var så många bilar. Men lite bättre ordning hade inte skadat. Jag trodde hjälmkrav var obligatoriskt. Det var många som hade noll koll bakåt. Skulle det hända något allvarligt så är det ju direkt jätterubriker i tidningarna och sen är det väl färdigåkt under sådana här former. Thord Röd M3 E30 _________________ Thord Johnsson |
||||||
Hmm, de kan ju också lagt över de Dunlop R-däck som ägaren nu har på sin SLC-Camaro. Med 550+ hk borde även de ge en intressant upplevelse. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||
Det är ju em gammaö Jagga . Mer sånna bilar på banträffarna!!! Mer bilder! _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 |
||||||
Hade med min en svåger och han barn igår. Adrian, 8, som åker med på bilden hade ö h t inte en suttit i bilen innan. Men han var helt cool, lät sig inte bekommas det minsta, satt bla och tittade ut genom sidorutan helt avslappnad. Casper,11, har varit med mig innan mycket, men inte åkt med i bilen på bana. Han har dock erfarenhet på 993 RS instrukttörsbil på Knutan sen innan, han tog det oxo helt coolt. Deras far, Patrik verkade dock lite nervös dom första varven men det släppte sen, bla hade han lite besvär att han gled fram i stolen när jag bromsade, har bara 3p på högersidan. Provade radikalt andra inställningar på kränghämmarna, inte helkass men det kändes skumt så jag ska nog skruva tillbaka som det var innan, ska bara analysera däcktemperaturerna först. Hade bromsproblem för första gången, kändes som en megaluftblåsa så vi han lufta runt om och prova på banan ett par gången innan jag hittade felet, en liten styrklack på bromsoket/belägget som släppt i svetsen, vilket fick till resultat att bromskolven trycktes tillbaka lite extra mellan varje bromsning. Pratade en del med Göran, Wankelsport, som hade shakedown på sin RX-7:a inför SSM på Knutan nästa helg. Tydligen var det rejält överstyrt och det skruvades men kränghämmarna. Fräcka flammor ur avgasröret vid avdrag på den wankelmaskinen! Hanns med lite eftersnack med Thord i röda fina M3E30n, fin körning i fin bil, ekipaget ca 1 sekund snabbare än jag och min roadsport C-bil. Syns helt hur Thord utnyttjar banan bättre än mig på några ställen, bla utgången ur Hansenkurven där jag är superfeg (efter att ha sett två krascher där förra året. Enda kurvan jag är riktigt nöjd med är kurvan efter startrakan, ibland fick jag till den riktigt bra och fick till riktigt bra utgångsfart, påfallande många som kör alldelses för fort in i den och därmed ut ganska sakta. _________________ Pär Hylander |
||||||
Kände samma sak. Och för att få någon fart ut på rakan gäller det att försöka vara snabb ut ur kurvorna med mitt material Kul att se din Porsche in action igår också! _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||||||
Trevligt att träffas Pär! Japp, jag skruvade en del och fick faktiskt till den ganska bra till slut. Överstyrningen minskade och minskade för att till sist upphöra när jag lossade den bakre kängaren helt. Nu understyr det lite men det ska jag nog kunna fixa med lite justering av hjulvinklarna fram! Den "nya" diffbromsen visade sig också funka väldigt bra. Nu drar bilen ut ur kurvorna istället för att bara spinna med innerhjulet! Att höra att det slår flammor ur avgasröret är sånt som gör mig stolt! Jag lånade ut bilen till Linus som körde ett par varv så att jag också fick se det. Dock är avgasystemet lite väl tyst och diskret. _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||||||
Jo, vi var väl ute på banan samtidigt några gånger? Tyvärr så missade jag både dig och Niklas Falk mfl i depån Det blir så himla hektiskt med desa korta 3-timmarsmötena så man hinner inte med att prata. Speciellt inte om man lägger en timme eller drygt det på att meka... _________________ Pär Hylander |
||||||
Trevligt att träffas Pär
Det är alltid kul att se ansiktet bakom inläggen. Tack för den fina kritiken. Eftersom Anderstorp är en så snabb bana är det oerhört viktigt att ha rätt spår och få med sig maximal fart ut på rakan. Det är väldigt lätt att gå in lite för aggresivt i böjarna på bekostnad av utgångsfarten. Det är trevligt om alla har sin Rejsa-skylt på bilarna så man känner igen varandra. Thord Röd M3 E30 _________________ Thord Johnsson |
||||||
Riktigt kul och skönt väder blev det med ju.
Nu måste jag köpa riktiga bromsbelägg fram, är ju så tråkigt att behöva åka och bromsa strax innan 100m skylten. |
||||||
Ja det kändes att man fick med sig mer fart ut på rakan efter lite olika försök Lätt att gå in för aggresivt i kurvan o inte få med sig farten alls på samma sätt Kul att se porschen också Pär.... Samma med den röda M3:an, den såg mkt fin ut /anders, Svart M3 (utan grill efter halva tiden) _________________ Anders Svensson |
||||||
blir bara roligare för varje banträff
dock lite negativ till arrangör, vi hade ett par bilar ( i alla fall två svarta Fordar) som var totalt livsfarliga.. dessa hängde inte alls med i svängarna utan skulle ligga framför och närapå prejas.. > sen var det ju även några som åkte utan hjälm... kan dock intyga att Thords röda M3 E30 går fantastiskt! och som han kör sen, blev ju nästan sjuk... även mycket imponerad över kompis Jannes M-coupe som efter mycket lång byggtid nu är sanslös på bana... kul att träffa fler o fler utav er som skriver här i verkligheten ha det gott å ses vi snart på banan igen... _________________ Johan Dahl |
||||||
Eftersnack 2004-06-30 Banträff Anderstorp | 1, 2, 3 >> 6 besök senaste veckan (10915 totalt) |