Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar VW Golf GTI -99 | 1, 2, 3 >> 3 besök senaste veckan (11417 totalt) |
Banbil och Bruksbil:
Massor av tung utrustning: El-hissar, centrallås med fjärrlarm, klimatanläggning, konstantfarthållare, stora skinnpaketet med Recaro stolar, innerbelysning från Passat W8. (aka Porrbelysning) "ProjektZwo" design paket vilket innebär frontspoiler, sidokjolar, bakkjol, sänkt chassi med H&R fjädrar och BBS RV 17" fälgar. På banan rullar den på BBS 15" med Toyo R881. Motorn har fått en vitamin dos bestående av ett steg3 trim (205hk/330Nm) från Hohenester monterat och justerat hos AceCompetition i Borås. Optimerat flöde till IC:n. Stålspunna bromslangar med Motul RBF600 i sig, Pagid RS44 bromsbelägg fram, EBC Green Stuff belägg bak. AceCompetition specialmotorstag, Powerflex Polyuretan bussningar i framvagnen. Avskärmat koniskt filter från K&N. Laddtrycksmätare från Equus. Tid på SS 1.33.52 _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||
Nu har bilen fått lite bättre dämpare i form av Gula Koni, samtidigt byttes fjädrarna till H&R. H&R fjädrarna visade sig vara väldigt snarlika de som satt innan.
Bromsbeläggen fram är bytta till Pagid RS44. _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||
Har monterat en bakre krängningshämmare från H&R, för att förhoppningsvis minska understyrningen.
Jag har tyvärr inte provkört än, för jag tänkte byta bussningar till främre hämmaren samtidigt vilket misslyckdes... så jag måste in på verkstad och få lite hjälp..... _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||
Sådär nu har jag varit ute och kännt på bilen. Måste säga att det vart över all förväntan... bilen är mycket mindre understyrd och verkar allmänt piggare på att svänga...
Nu ska det bli spännade på nästa bankörning och se hur bilen uppför sig. _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||
Från och med mkIV som kom -98 så har GTI'n turbo. _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||
Tar mig friheten att svara här trots att Golfar inte riktigt är mitt starka område Golf mk4 gti har alltid turbomotor, i Thomas fall så rör det väl sig om en 150hästars maskin som har blivit något vässad Det fanns väl även en 180hästare som kom runt 2001 eller nåt vill jag minnas, nån jubileumsmodell eller nåt Sen fanns det ju några som hette V5, V6 & R32 också, plus några smallblockare... Thomas: En sån där bit rör kanske hade varit nåt för mig också, för jag har en bil som är behäftad med samma bekymmer som din hade verkar det som Våra bakvagnar ser väldigt lika ut kan jag även notera av bilderna att döma. _________________ Peter Karlsson |
||
R: tyska Rennsport, tävling ungefär. Fast nuförtiden så är det lika missbrukat som "turbo" var på 80-talet... 32: Motorvolymen 3.2 liter _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||
Nice!
Lugn Thomas, det är juh bara att lacka den i bilens kulör så blir du av med Blingfaktorn.. För det är väl det du vill |
||
Läckert Thomas!
Fast jag hade nog lackerat den, diskret som jag tycker om att vara. Det får nog bli någon liknande lättningsoperation för min del också, eller rättare sagt, flyttning av vikt bakåt. Batteriet sitter ju längst fram och det kan ju inte bli sämre om jag flyttar det till bagaget. _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||
Jag har också funderat på att flytta batteriet. Borde vara en relativt enkel mod som ger relativt stor skillnad. _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||
Det är en glas/kolfiber combo från realcar. Jag tror inte att man kan få en ren kolfiberhuv för rimliga pengar. _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||
Mycket snygg.....gillar den "prydliga" looken.
Huven satt som smäcken!! Synd att inte fler rejsar med den numera lite tunga GTI-kärran. _________________ Klubbräser: Porsche 951-86 Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v |
||
Nu ska jag inte svära på att det är så med hans huv, men det är ganska vanligt att man har glasfiber i mitten och kolfiber längst ut. Glasfibermattan arbetar lite som distansmaterial så. Man kan även få de spänst/fjädrande egenskaperna man vill ha genom att kombinera glas och kolfibermatta på rätt sätt. Dessutom gör det ju att man kan få en huv som ser ut att vara av kolfiber utan att ruinera sig på kolfibermatta, vilket jag tror är främsta anledningen på huvar , men som sagt så är det även ganska vettigt att göra så. Jag skulle nog köra med bara glasfiber om jag gjöt (stavas?) själv, pga priset. När lacken är på så ser man ju ingen skillnad, och till kaross duger polyester + glas rätt bra, och har ju ett helt annat pris än epoxy + kol. Söt bil föresten . _________________ Markus Ålind |
||
Våra race- och banåkarbilar VW Golf GTI -99 | 1, 2, 3 >> 3 besök senaste veckan (11417 totalt) |