Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 944 TURBO-85b | 1, 2, 3 >> 12264 besök totalt |
Detta är min rejs bil:
En Porsche 944 Turbo från 85. Modifieringar som jag har gjort så här långt: Ett antal fyrhjulsinställnigar för att få "rätt" vinklar passande till R-däcken. Slängt ur hela inredningen. Bytt stolarna. Monterat Snap-off ratt Monterat 6-punktsbälte. Monterat helbur. Rensat dörrarna. Monterat Lexan i sidofönstren. Monterat "Bananvinge" med Gurnyflap. Bytt ut hela fronten till glasfiber. Bytt ut Flip/flopp strålkastarna med GT-Racings utbyteskit. > Bytt ut Targaluckan till en extremt lätt och tyvärr spröd Glasfiberlucka. Monterat ett Luftscoop ovanpå huven som leder kall luft till Luftfiltret. Byggt en "Luftbox" som avskiljer Luftfiltret från motorvarmluften. Använt hålen för dimljusen som luftintag. Kan jag ej rekomendera. Ska byggas om. En lackering. Färgen heter SantorinBlau. En BMW färg. Tidigare ägare hade bla: Bytt till fyrkolvs bromsok fram med Blå Pagid. Bytt till KN luftfilter. 3 tums avgassytem. Planerat: Att ej trimma motorn! Att lätta ännu mer! Att montera en lexan bakruta. Att förbättra väghållningen. Bilen används enbart till banmöten och rejs. MVH Ulf Krahn PCS 7736, MGCC, Hyllinge MC och BMWCS _________________ / Ulf Krahn BMW 525 Touring 04 BMW 325 Cupé 08 Porsche 944 LS1 (ex-TURBO) 85-b (Banbil) |
||||
Har väntat på den frågan... Grundtanken var att få luft till bromsarna och förbättra aerodynamiken. Problemet är att bakom gallret sitter så pass många stag och rör som generera ett icke laminärt luftflöde...(tror jag)....och ja var tar luften vägen..tja inte till bromsarna illa fall. Jag har märkt en viss instabilitet i framvagnen efter denna förändring. Har nyligen beställt trattar i glasfiber så att man enkelt kan koppla trat till lämpliga rör för leda luftströmmarna dit jag vill ha dom...till min "Luftbox"och till bromsarna. /Ulf _________________ / Ulf Krahn BMW 525 Touring 04 BMW 325 Cupé 08 Porsche 944 LS1 (ex-TURBO) 85-b (Banbil) |
||||
Tackar! Jag har ju fortfarande orginalchasi kvar som ger stora begränsningar på framförallt hur mycket negativ Camber man kan få till. Hittade till sist (tips från detta eminenta form) Däcktjänst i Arlöv som kunde ställa cambern till -2 runt om och fixade till ojämn Caster vinkel. MVH Ulf _________________ / Ulf Krahn BMW 525 Touring 04 BMW 325 Cupé 08 Porsche 944 LS1 (ex-TURBO) 85-b (Banbil) |
||||
Hello Uffe.
Remember to switch side for your tires that may help solve the instability at the front The car looks great Look on Staffan's 911 Turbo thread to check some pictures of the installation of brake ducts on my car, it may give some inspiration (you have to search on which page this is, probably somewhere in the middle, it's a very long thread) See may be a Kinnekulle and surely at Knutstorp soon ! _________________ Vincent Mannent Porsche 964 3,3T |
||||
Jo..Ehhhh..jo Jag har bytt sida på dom Tackar för tipset om Steffans 911! Jag var anmälld till Kinnekulle men var tvungen att tack nej till min plats då jag tappar bromsolja in i cupen vid kopplingen. Fixas till just nu....Vi ses nästa helg! MVH Ulf _________________ / Ulf Krahn BMW 525 Touring 04 BMW 325 Cupé 08 Porsche 944 LS1 (ex-TURBO) 85-b (Banbil) |
||||
Vad kul att du har lagt upp din bil här Uffe
Vill du ha mer tips på bromskylning kan du kolla min lösning här http://w1.733.comhem.se/~u73302670/r Förresten vad har du för bur i din bil?? Får jag bara rätt på min glappande framvagn ses vi på Knutan Då kanske man kan få se Vincents monster också _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||
[quote="Eddie Varvstopp"]Vad kul att du har lagt upp din bil här Uffe
Vill du ha mer tips på bromskylning kan du kolla min lösning här http://w1.733.comhem.se/~u73302670/r Förresten vad har du för bur i din bil?? Tackar för tipset. Bra sida du har! Buren har Jaan Tolli monterat. Vi ses på Knutstorp! MVH Ulf _________________ / Ulf Krahn BMW 525 Touring 04 BMW 325 Cupé 08 Porsche 944 LS1 (ex-TURBO) 85-b (Banbil) |
||||
Är faktisk inte säkerpå vad den väger nu. ska väga den nästa vecka. Gissar på 1230 kg i nuvarande konfiguration. MVH _________________ / Ulf Krahn BMW 525 Touring 04 BMW 325 Cupé 08 Porsche 944 LS1 (ex-TURBO) 85-b (Banbil) |
||||
_________________ Project 911: http://project911.luminasweden.com Pågående renoveringar: http://project911.luminasweden.com/resto/project_1/index.html |
||||
Efter tull och införselavgiter är betalda, ca 5000:- Strålkastarna är av "Sealed Beam" Typ dvs en enda stor halogenlampa vilket genererar en helt annan ljusbild än vanliga lampor. Vid besiktningen var detta ett stort problem. Men efter ca 15min bråk med besiktningsmannen där jag bla fick en utskällning på grund av att jag hade satt Amerikanska lampor på en Europeisk bil > ....fick jag dit hans Chef till sist och då var det inga problem längre. Han sa bara "jaha Sealed Beam lampor de e som de e..det är godkänt" MVH Ulf _________________ / Ulf Krahn BMW 525 Touring 04 BMW 325 Cupé 08 Porsche 944 LS1 (ex-TURBO) 85-b (Banbil) |
||||
Ajdå, då får jag nog göra en sniklösning, finns väl gott om lampkandidater som e E märkta?..
_________________ Project 911: http://project911.luminasweden.com Pågående renoveringar: http://project911.luminasweden.com/resto/project_1/index.html |
||||
Hur har det gått med luckan? Den såg alldeles utmärkt ut i tillverkningen men infästningen av den i bilen var nog inte riktigt hundra. (Det var Divinycell H45 som kärna om du undrar, vet inte om jag sa det) om du ska limma in förstärkningar så undvid expoxi, den typen av Divinycell tål inte det. Kan med fördel använda Polyester. Även "trälim" går bra även om det inte blir lika starkt.
_________________ Pär Hylander |
||||
Att limma denna typ av lucka och säkra med bara fyra skruvar var ju inte tillräckligt... Har säkrat luckan mekaniskt: På framkanten av luckan har jag tryckt in 8st alu fastlimmade skennor som är vikta som ett "S" sett från sidan och fästa inne i bilens främre plåttak med skruv. I sidorna har jag plockat ur H45 på vissa ställen och ersätt hålrummen med Alu. Dessa är sedan fastsatta i bilen med skruv. MVH Ulf _________________ / Ulf Krahn BMW 525 Touring 04 BMW 325 Cupé 08 Porsche 944 LS1 (ex-TURBO) 85-b (Banbil) |
||||
Det blir säkert helt tillräckligt _________________ Pär Hylander |
||||
Det var inte den takluckan som orsakade ett "omedlbart inställa sig vid speakertornet" på vårracet? _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 944 TURBO-85b | 1, 2, 3 >> 12264 besök totalt |