Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Bilder o videos Film: Nissan 300zx LS2 - Första bantestet - Anderstorp | 1 besök senaste veckan (4094 totalt) |
Film från det första ban testet med Joels Nissan 300a bygge. Det var på modsports träningsdag förra helgen under Lördagen som vi var där och testade. Tyvärr blev de inte mycket kört för Joels del eftersom generatorn slutade att fungera under hans första pass, men var ändå skönt att se den ute på bana för första gången
_________________ //StaffanEdvardsson |
Den är brutal!
Synd att det strulade, hade sett fram emot att bli omkörd av den där Mitt gamla bilskrälle skymtar förbi ett par gånger i videon, drällde väl rostflagor över hela banan... _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
Även om du blivit omkörd hade du garanterat kunna bromsa om dig inför nästa kurva
Efter generatorn så var det bromsarna som inte fungera som dom skulle måste blivit en tanke vurpa någon stans golvmonterat pedalställ med 1" hc för frambromsarna 40,5*4 mm kolvarea 5/8" hc för bakbromsarna 38,1*2 mm kolvarea Får prova att byta plats på cylindrarna inför nästa testkörning som det var nu hade jag ingen möjlighet att bromsa hårt/låsa upp hjulen Förutom det var det var det otroligt kul att komma ut på banan för första gången på flera år *Edit* såg att det var 7/8 i storlek på 1" hc så stämmer lite bättre men får ändå prova mig fram. _________________ Joel Edvardsson |
Har inte byggts för en speciell klass i tanke mer ett hobby bygge som spårat ut . Motorbygget var påbörjat redan innan jag kom över Speedlabs gamla fälgar och däck.(vilket ledde till senaste ombyggnaden) Så som det ser ut nu har jag en beräknad effekt för modsport 1 som är 30hk för mycket.
_________________ Joel Edvardsson |
Hårt! Men vad mnenar du med 30 hk för mycket? Bilen för lätt för effekten?
Edit: Då kör vi även på samma däckstyp då... _________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar Tack till: www.vattenskarning.net www.harryj.se www.jbverkstan.se www.huddingesteel.se |
6,6L motorvolym *90 för bränsleinsprutnig = 594hp
Modsport klass 1 2,5-3,19 kg/hp Max tävlingsvikt 1400kg 1400/594 =2,357 kg/hp Så även om bilen viktas upp till 1400kg blir det på fel sida gränsen om jag tänker rätt. _________________ Joel Edvardsson |
|
_________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar Tack till: www.vattenskarning.net www.harryj.se www.jbverkstan.se www.huddingesteel.se |
Det enda som är från LS2 motorn är blocket sen är den ihop plockad med eftermarknads delar. Finns ju stort utbud till dom här motorerna Blocket köptes runt 2008 och när motorbygget började fanns det inga modsport planer. Blir rätt stor ombyggnad för att få ner volymen.
Har ju kvar en orginal Ls1 motor på 5,7L men den skulle ju inte göra bilen riktigt rättvis i ett race. _________________ Joel Edvardsson |
Suger det mycket i tävlingstarmen så finns det ju massor av olika LSx-varainter att fundera på.
En högvarvig 4,8L hade nog passat hur fint som helst (om man vill pilla och bygga), eller hysta i nån cratemotor av lämplig spec (de finns ju med nästan vilken effekt som helst och GM performance får väl anses vara en seriös motorleverantör). |
Bilder o videos Film: Nissan 300zx LS2 - Första bantestet - Anderstorp | 1 besök senaste veckan (4094 totalt) |