Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Allmänt banåkaforum Klass 4 - Nr 09 - SpeedLab.se | 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (19307 totalt) |
SpeedLab.se
- Startnummer 09 - Klass 4 ____________________________________________________________________ Chevrolet GT-1 Corvette á la SpeedLab Kika på vår hemsida, där finns all intressant info. ____________________________________________________________________ Vårt team Johan Björkegren - Förare, teamkoordinator - jb@speedlab.se Michael Karpers - Förare + m.m - mk@speedlab.se Ingemar Davidsson - Mekanisk guru - id@speedlab.se Björn Davidsson - Mekaniker - bd@speedlab.se Hemort: Stockholm Websida: http://www.speedlab.se ____________________________________________________________________ Våra sponsorer HiEnd of Sweden AB Driving Event Formula School Fler på gång... ____________________________________________________________________ |
||||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Vi startade den faktiskt för första gången idag. Det var två timmar sedan, men jag har fortfarande ståpäls!! Vilket orr!!
/Michael Karpers |
||||
Grattis och ser fram emot att höra och se det jag med..... men tänk bara på att orret ska vara under 95 Db |
||||
Jodå, vi jobbar som bäst på saken. Skall ljudmäta ikväll med lånad mätutrustning, så när vi är klara kommer den att väsa fram som en elvisp på halvfart. Men faktum är att jag personligen tycker att 95dB vid 4500 varv nästan är att döda en dimension av racingen. Skall man locka publik måste det lukta lite testosteron om bilarna. Men, vill man vara med i leken får man som bekant leken tåla.
//Michael K |
||||
det svåra att klara är förbipasseringsproven under racetempo. för visst gäller väl samma krav på gelleråsen som på dom andra banorna i sverige fredrik?. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
Säg så här.... ja det är samma krav på alla banor, men Anderstorp är väl noggrannast med genomförandet med Motoreventsbanorna som god 2:a |
||||
Gjorde ljudmätning i går kväll med "orginal systemet"...bara 124Db.. (Säljes: 2st Super Flow dämpare)
Lyckades snickra dit två lånade Apple dämpare. -Vilken skillnad!! Kunde ej göra ljudmätning ute pga av den sena timmen. Men det lät lovande i garaget! I dag är det rullande landsväg som gäller för att ställa in maskin för vår svenska soppa. Spännande å se vad hon går för! Johan/ SpeedLab[/quote] |
||||
Hemsidan är nu uppdaterad med nyheter och kalender för 2005.
Inom en snar framtid kommer ni även att kunna se lite filmer och fler bilder från 2004. I övrigt kan vi meddela att vi planerar köra både MODSPORT 1 i och SLC Sprint i år. Hälsningar Team Speedlab www.speedlab.se |
||||
Magnus, Jag vet inte om du kommer ihåg det (tydligen inte), men jag både ringde och mailade dig förra året och frågade om det var ok att använda banskisserna i omarbetat skick och jag fick ditt godkännande. Jag har skickat ett mail till dig från mars förra året med vår konversation ang. detta. MVH/ Michael Karpers |
||||
Nu har jag lagt upp några filmer på SpeedLab-sidan från Mosport i Kanada, Gotland Ring och Anderstorp.
Ligger under "Filmer", "Filmarkiv 2004". /Michael Karpers |
||||
Jo jag tackar jag! "Bandwidth Limit Exceeded
The server is temporarily unable to service your request due to the site owner reaching his/her bandwidth limit. Please try again later." Får väl försöka igen om ca 2 år... Helt underbar bil hörni, och jag som är Corvettefetischist och allt! _________________ Imre Jenei |
||||
Ja, inte kul!
Sitter själv och försöker få tag på min mail! Funkar inte den heller! Har anmält felet. /Michael Karpers |
||||
|
||||
kan inte mer än instämma... gillar er Corvette hur gick det förra året? (hittade inget på er hemsida om det?) lycka till i sommar i SLC _________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
||||
Hmmm....
Önskar jag kunde säga att det gick Kanon, men låt oss kalla det ett läroår: Första tävlingen hann vi inte klart till. Anpassningarna till det svenska reglementet tog längre tid än vi räknat med. Andra tävlingen hade vi grymma överhettningsproblem vilket gav oss en strålande möjlighet att renovera växellådan efter att den blivit kokt... Tredje tävlingen gav krasch i räcket efter att ha väjt för en snurrande kollega. Fjärde tävlingen, Gotland Ring ställdes in, men vi åkte i alla fall över och testade banan. Klart kul! Femte tävlingen hoppade vi över då hela teamet var på semester. Sjätte tävlingen, sammanbruten koppling. Ett resultat av våra tidigare växellådsproblem. Sjunde tävlingen beslutade vi hoppa över p.g.a drivis och hagel... Man kan nog sammanfatta det som gråt och tandagnisslan Men som sagt, det blev ändå en hel del kört och en grym massa lärande både när det gäller inställning av bilen samt vad som verkligen krävs för att bygga ett vinnande ekipage. Det är sannerligen inte gjort i en handvändning har vi lärt oss! Det är bara att inse att de team som nästan alltid vinner (MV-Racing, Tysslinge o.s.v) har lagt ner ett enormt jobb och de kan verkligen sina saker. Det är bara att ta av sig hatten! Inför årets säsong har vi uppgraderat en mängd saker. Bromsarna har byggts om, bakändan har fått sig en diffuser, hela bakvagnsupphängningen isärplockad och genomgången, diffklumpen väl omhändertagen av Tommy Flitt, den fantastiska gjutjärnssnäckan är ersatt av en kuggstång, oljetanken bakflyttad för ännu bättre viktfördelning, växellåda är bytt till en Jerico WC4-4. Tål fullgasväxlingar utan koppling samt hur mycket vrid som helst. Som kuriosa kan jag säga att bilen kommer att göra 140 km/h på ettan... Motorn håller vi på och sätter ihop just nu efter en rejäl genomkörare(hehe... ), även där har Tommy varit inblandad. Dessutom skall framvagnen korrigeras lite lätt efter några av doktor Malmbergs intressanta teorier. En viss bantning har också ägt rum och nu tror jag att vi ligger runt 1150-1170 kg i torrvikt. Sedan finns det säkert ett och annat jag glömt... Dock kommer det säkert att ta en del tid innan vi får alla dessa förändringar att fungera optimalt tillsammans, men det är ju det som är så häftigt med racing, men blir aldrig fullärd. Det finns alltid något nytt att förbättra. Men, jag skulle ju ljuga om jag inte sa att vi i år räknar med klara resultatförbättringar. Men, som sagt, det är bara att vara ödmjuk och inse att det tar tid att bli en vinnare... Men det är absolut dit vi vill! Vi lägger fortlöpande ut nyheter på hemsidan, http://www.speedlab.se , ni är välkomna att titta in! Nej, nu får det vara färdigsnackat. Skall sticka på sportlov imorgon bitti! MVH/ Michael Karpers |
||||
|
||||
Allmänt banåkaforum Klass 4 - Nr 09 - SpeedLab.se | 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (19307 totalt) |