Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Öppen gästbok för SLC Racing
<<   1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 71, 72, 73   >>
78 besök senaste veckan (359306 totalt)
Carl R
Göteborg, så klart. Fast nu LA.
Här sen Nov 2002
Inlägg: 392



Fredrik - SLC skrev:
Carl R skrev:
Fredrik - SLC skrev:
Har precis pratat med Magnus (Rejsa's grundare och forumägare) och han kommer göra en enkelt formulär där var och en SJÄLVA skriver in informationen, och då kommer den ut på en databas stödd presentations-sida....

Vilket gör att det är helt upp till dom tävlande om dom vill synas eller inte och vi slipper tjata ihjäl oss.
Den presentation-sidan kommer vara enkel att fylla i, och redigerbar ifall något förändras under säsongen och ha lite extra finnesser som kommer göra den användbar till fler saker typ teamets gästbok/diskussionsbok.

När den är klar vet jag inte, men magnus jobbar på det nu.

Sen kommer det finnas möjlighet att uppgradera den från tävlingsbanorna av våran webgrupp om ni vill ha hjälp av någon mer datavan person.


Detta var ju ett alldeles strålande resultat. Gött jobbat.

Hoppas bara det inte är ett aprilskämt...


Näe, den är det inte du har ju redan gått på en idag


Japp, stenhårt... Lurade teamchefen utan att jag visste om det själv... haha.
Ang. team-info på webben så är det förresten rätt bra för ett annat syfte, som är kopplat lite till samma tema som den stora överraskningen...
Citera
Gäst




Gäst

Fredrik,
Elektroniska blanketter är bra så länge dom uppdateras.
Kan bara konstatera att pdf blanketterna under anmälningar har både gamla året samt gamla klassindelningen
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
Gäst skrev:
Fredrik,
Elektroniska blanketter är bra så länge dom uppdateras.
Kan bara konstatera att pdf blanketterna under anmälningar har både gamla året samt gamla klassindelningen


Jo det är alltid bekymret med Årsbundna saker.... man blir hemma blind och glömmer att ändra på sådana saker...... men sen är det inte så stort bekymmer... eftersom PDF anmälan på Endurance är det väl bara en 3-4 stycken som använt och där vet jag vilka bilar och klasser dom kör ändå.....

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera





Gäst

det verkar bli många i V8 klassen i år.. thumbs up thumbs up thumbs up
Men börjar det inte bli dags att uppdatera reglementet så det inte blir allt för stora skillnader...eller så kanske jag är ute och cycklar???
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
Anonymous skrev:
det verkar bli många i V8 klassen i år.. thumbs up thumbs up thumbs up
Men börjar det inte bli dags att uppdatera reglementet så det inte blir allt för stora skillnader...eller så kanske jag är ute och cycklar???


Har du några bra förslag, så kom gärna med dom thumbs up .... så kan vi ju fundera på dom till nästa år......

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Anonymous skrev:

Men börjar det inte bli dags att uppdatera reglementet så det inte blir allt för stora skillnader....


Vad då för stora skillnader........??????

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera





Gäst

Motoreffekt t ex...?
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Anonymous skrev:
Motoreffekt t ex...?


Jag ser inte problemet. Det är ju lika för alla....eller

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
Anonymous skrev:
Motoreffekt t ex...?


Hittills är det ingen av klassens tävlande som har haft några sådana synpunkter..... det är ändå deras åsikter som väger tyngst.... men det är klart om det kommer fram sådant från dom tävlande så tar vi det under beaktning.... men som sagt, hittills är det ingen som tyckt till om det.

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Fredrik - SLC skrev:
Anonymous skrev:
Motoreffekt t ex...?


Hittills är det ingen av klassens tävlande som har haft några sådana synpunkter..... .


Tittar man på varvtider....kontra hur påkostade motorerna är, som finns det inget som helst samband.

Däremot finns det en skillnad i hur bilarna är i ordnin/varvtider.........men det ska vi väl inte reglera bort.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Robban#400

Här sen Aug 2003
Inlägg: 9



Fredrik - SLC skrev:
Anonymous skrev:
det verkar bli många i V8 klassen i år.. thumbs up thumbs up thumbs up
Men börjar det inte bli dags att uppdatera reglementet så det inte blir allt för stora skillnader...eller så kanske jag är ute och cycklar???


Har du några bra förslag, så kom gärna med dom thumbs up .... så kan vi ju fundera på dom till nästa år......
Jag läser att vi V8 ska åka både lör och sön stämmer det?
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
Robban#400 skrev:
Fredrik - SLC skrev:
Anonymous skrev:
det verkar bli många i V8 klassen i år.. thumbs up thumbs up thumbs up
Men börjar det inte bli dags att uppdatera reglementet så det inte blir allt för stora skillnader...eller så kanske jag är ute och cycklar???


Har du några bra förslag, så kom gärna med dom thumbs up .... så kan vi ju fundera på dom till nästa år......
Jag läser att vi V8 ska åka både lör och sön stämmer det?


Ja på Karlskoga stämmer det.... iom att vi inte fick hyra Fredagen för träning..... så istället har vi valt att förlänga tidsträningen till 55 minuter och köra ett race på Lördag och sen Warm-up och Race på Söndag...

Men det är bara för att vi inte har Fredagsträning, så som vi har på alla andra helger....

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera





Gäst

Pellesnurr skrev:

Nädå, här är vi inte elaka, tyckte bara att nån måste påpeka att det faktiskt inte var helt korrekt förra året. Om det hade varit så att de tagit någon pallplacering hade säkert någon protesterat på korrekt vis. Om det nu är så att de nya ägarna inte känner till problemet med bilen är det ju synd om dem. Vi vill ju alla tampas på lika villkor, eller hur! Tror säkert att Fredrik håller med mig om detta.

För övrigt vill jag gärna ha en öppen dialog, ingen mening med att gå och sura i efterhand, eller hur?

Dessutom tror jag att Ravila-gänget har en bra chans i år, synd att man tappade silverpokalen på finalen.

/pelle

Undrar bara varför det inte var någon som sade något när TRM huserade vilt med sin S40?
För övrigt, så är det "regelvidriga" nu åtgärdat.

"Öppen dialog från"
Martin Claesson
GUNNARSSON MOTORSPORT AB
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
Anonymous skrev:
Pellesnurr skrev:

Nädå, här är vi inte elaka, tyckte bara att nån måste påpeka att det faktiskt inte var helt korrekt förra året. Om det hade varit så att de tagit någon pallplacering hade säkert någon protesterat på korrekt vis. Om det nu är så att de nya ägarna inte känner till problemet med bilen är det ju synd om dem. Vi vill ju alla tampas på lika villkor, eller hur! Tror säkert att Fredrik håller med mig om detta.

För övrigt vill jag gärna ha en öppen dialog, ingen mening med att gå och sura i efterhand, eller hur?

Dessutom tror jag att Ravila-gänget har en bra chans i år, synd att man tappade silverpokalen på finalen.

/pelle

Undrar bara varför det inte var någon som sade något när TRM huserade vilt med sin S40?
För övrigt, så är det "regelvidriga" nu åtgärdat.

"Öppen dialog från"
Martin Claesson
GUNNARSSON MOTORSPORT AB


Mig veterligen så var TRM S40 ok, liksom jag inte hade några bevis om motsatsen om eran bil (då den varken fått någon protest mot sig, eller utsatts för någon efterkontroll, vilket faktiskt gör den helt ok regelmässigt oavsett eftersom man inte kan protestera mot något i efterhand)

Men det är ju jättebra om ni har gått igenom bilen och åtgärdat eventuella felaktigheter själva..... thumbs up

För alla vill ju ha många tävlande. (självklart även jag så slipper någon annan säga det ) och det är ju mycket trevligare om ingen får problem i efterkontrollerna som vi kommer fortsätta med under detta år självklart ...

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
Nu har vi tillverkat en Presentations-sida som ni alla team kan använda er av..... hoppas många utnyttjar den.... det enda "krångliga" är att ni måste regga er här för att kunna skriva den... men det gäller även för att kunna skriva kommentarer på "eran" sida sen.... så där kommer det inte gå att skriva "Anonyma" inlägg för att jäklas eller så .. utan har man kommentarer där så kommer det synas vem som skrivit det personligen.....

om någon reggar ett "nick" som inte är ett Personligt namn, kommer forumägaren och hans moderatorer ta bort inläggen och det kontot (inkl eventuell IP-banning)

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41540

Forumägare
Forumägare

Här kan du se teamlistan:

https://rejsa.nu/slc/teamlista.html

_________________
Magnus Thomé
Citera
Carl R
Göteborg, så klart. Fast nu LA.
Här sen Nov 2002
Inlägg: 392



Magnus Thomé skrev:
Här kan du se teamlistan:

https://rejsa.nu/slc/teamlista.html


Grymt jobbat. thumbs up

Vi ses.
Citera
MatsH
Göteborg / Racerbanan
Här sen Dec 2002
Inlägg: 48



Det finns fortfarande 2-3 platser kvar till träningsdagen på Sviestad fredag den 16 april 08:00-16:00.

Först till kvarn gäller... Träningsavgiften är 2000 kr per bil.

Vi har också ordnat så besiktningsman från SBF kommer att kunna vagnboksbesiktiga bilar om intresse finns. Detta ska då anmälas i förväg till undertecknad.

Anmälan om deltagande i träningen görs till mats.hultman@martinsson.se eller 013-37 53 20 senast tisdag 14/4.

Välkomna önskar Matex Racing!

Mats Hultman
Tel 013-37 53 20
mats.hultman@martinsson.se

_________________
//Mats Hultman
Citera





Gäst

haha...V8 Challenge "gubbarna" är ju fler än hela gt klassen
ska bli kul och se mycket bredställ snart! thumbs up thumbs up
Citera
Hasse - SLC
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 11



Hej, på SLC sidan har jag skrivit om transponderligan.
Dvs jag vill ha in information om startnummer, transpondernummer och fordon.
Var snälla och skicka denna info till info@slc.se
Mvh Hasse - Tidtagning
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41540

Forumägare
Forumägare

Hasse - SLC skrev:
Hej, på SLC sidan har jag skrivit om transponderligan.
Dvs jag vill ha in information om startnummer, transpondernummer och fordon.
Var snälla och skicka denna info till info@slc.se
Mvh Hasse - Tidtagning


Räcker det att säga att vi inte bytt? Stötdämparexperten VW Racing alltså...

_________________
Magnus Thomé
Citera
Allmänt banåkaforum
Öppen gästbok för SLC Racing
<<   1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 71, 72, 73   >>
78 besök senaste veckan (359306 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande