Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Bilder o videos Besök hos Williams/BMW F1 | 4331 besök totalt |
Ja då är man tillbaka i Sverige efter en kanon helg i England med bla besök på Williams/BMW F1 fabrik.
Tyvärr fick vi inte fotografera inne i fabriken Men det blev lite bilder ifrån williams privata samling. Passade även på att fota mig ihop med Ayrton Senna på Madame Tussauds Sista bilden är ett perfekt exempel hur snyggt man kan göra det i trädgården _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
Avundsjuk? Vem, jag? Nej nej.. Inte alls.. Mycket trevligt att du delar med dig av bilder!! : Lamellpaketet ser ut att ha väldigt liten diameter. Kan du på ett ungefär uppskatta diametern på den? _________________ /Anton Lillsund |
||||
Varsågod! Vågar man säga ett jag igentligen inte är något F1 fanatiker , men detta besök fick mig att uppskatta F1 på ett helt annat vis. Helt sjukt att se hur det kan se ut då endast funktionen har betydelse och inte pengarna. Det jobbar ca 500personer i fabriken, och det byggs ca 8bilar/år. Ibland dom mest kostnads och tidskrävande avdelningarna var kolfiberavdelningen. 3man jobbade heltid med att handbygga grenrören, mycket trevliga killar f.ö. Lamellpaketet var ca 1dm i diameter!!!! och på den motorn vi såg i fabriken dvs 2004motorn var det 5 lameller i och inget svänghjul. Jag har lite flera bilder som jag kan lägga upp imorgon. _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
Ser ut som en helt vanlig linjär lägesgivare för typ 2-3000 kr som är monterad på stötdämparen. Men eftersom väl knappast något är std på en sådan bil så gissar jag att skenet bedrar. Ngn som kan berätta om lägesgivaren? _________________ Pär Hylander |
||||
Jag är inte någon stjärna på att fota, därför är kvaliteten på bilderna där efter. Kameran är en sony DSC-P10 5Mpixlar. _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
En av killarna som byggde grenrören förklarade att dom byggde 4st par med grenrör till 4bilar dvs 16par grenrör och så fort dom gör någon förändring på motorn så skall grenrören göras om dvs 16par grenör till. Varje grenrör volym/längdmäts när det är klart och får max diffa 2mm i längd mellan cylindrarna. Varje grenrör tar upptill 200tim att bygga. Det byggs även flera uppsättningar miniatyr grenrör till modellen som skall testas i vindtunneln. F.ö var precis den nya vindtunneln färdigbyggd, där kan upptill 1/1 skala bilar testas. _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
Här kommer lite mera bilder.
Vissa bilder kan man se årsmodell, förare och modellbeteckning i bakgrunden. _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
Trevliga bilder! Fasen vad skoj det hade varit att kunna åka dit och titta lite! Nån gång måste jag göra det! Kan någon vänlig själ berätta om den bilen med aktivt chassi som var så outstanding när det begav sig i mitten på 90-talet finns med bland ovanstående bilder? _________________ /Anton Lillsund |
||||
Den här: _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
om man kollar på bilderna så hette bilarna F16 F16B 1994 och F17 F17B 1995 och var Rothmans sponsrade. _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
1991 hade bilen en del barnsjukdomar, men 1992 var Nigel Mansell överlägsen. _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Bilder o videos Besök hos Williams/BMW F1 | 4331 besök totalt |