Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Sparade trådar/FAQ Vad har ni för VIKT/EFFEKT förhållande? | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 77 besök senaste veckan (138417 totalt) |
Vad har ni för vikt/effekt förhållande i era race bilar?
Själv har jag 379kg/153hk= 2.48kg/hk (utan förare) _________________ Datsun 240z vq35de Escort MK1 cosworth turbo -68 Escort MK1 16v turbo+kompressor -74 Mride C42 TURBO sportscar Mride T42 TURBO trike. |
||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Ärligt talat så är detta med öppna headers.........och vi får nog trimma ner lite för att skiten ska hålla i många varv......
Men mer än 1.8->1.9kg/hk........lär det ju inte bli _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Hag har inga exakta vikt uppgifter på bilen men den väger 850kg orginal och är ordentligt lättad... 750kg?
750kg/160hk = 4.68 _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||
Knappt man vågar säga det , men 1037kg och ca 150hk... 6,9kg/hk... Men det är som jag alltid sagt: Det man förlorar på rakorna tar man igen i kurvorna och över krönen!
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Men det hade du inte i år väl? Det är ju kralligare än min ju! _________________ Magnus Thomé |
||
924:an med mig i och lite soppa
1140 kg / 185 hk -> 6,2 kg/hk Enligt regelförslaget som ligger för Roadsport nästa år så har motorn beräknad effekt på 199 hk, så jag får väl ta och stoppa i en kraftigare fjäder i wastegaten och hålla tummarna för att grejorna håller... _________________ Pär Hylander |
||
original och tjänstevikt:
1100/139=7,9 Utan mig i, halvfull tank och motorn slutligt injusterad efter trimmet: 1000/160=6,25 Tydligen går det bra att räkna på det viset. (På min bubbla hamnar jag på 23 kg/hk) _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||
Tolkningen av racebil är ganska vid i tråden (en racebil har bur i mitt tycke), nåväl data på "gatracern". 1330/220=6.05 kg/hk (tjänstevikt/avrundad bromsad effekt) Helt optimalt vikt/effekt-förhållande i början av augusti varje år. _________________ Gunnar Östlund "Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut" |
||
379kg, Jajaamensan, det stämmer.
Jag lyfter den både fram och bak, samt vickar upp den på två hjul. Jag är INGEN muskelbyggare!!! Allt detta utan motor-packet, alltså en tomvikt på 279kg, med stol, ratt, bälte, bur, hjulupphägning mm. Och X antal liter bränsle i tanken. 379kg är beräknad genom 279kg+motor 80kg+diff "BMW 320"+ monterings detaljer ca 20kg. Det kommer säkert att överskridas med några kilo. 400kg skulle faktiskt vara helt ok + JAG . _________________ Datsun 240z vq35de Escort MK1 cosworth turbo -68 Escort MK1 16v turbo+kompressor -74 Mride C42 TURBO sportscar Mride T42 TURBO trike. |
||
Fan!!! Skulle bilen väga 1500kg skulle ABARTHEN ha 574hk med samma vikt/effekt förhållande.
Hmmm, Butterfly racing kommer nog alltid att vara värst hur man än vrider och vänder steken _________________ Datsun 240z vq35de Escort MK1 cosworth turbo -68 Escort MK1 16v turbo+kompressor -74 Mride C42 TURBO sportscar Mride T42 TURBO trike. |
||
Sparade trådar/FAQ Vad har ni för VIKT/EFFEKT förhållande? | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 77 besök senaste veckan (138417 totalt) |