Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2011-10-09 Bankörning sviestad heldagspass | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 1 besök senaste veckan (29616 totalt) |
Tryckförändringen är helt normalt. Jag fick också få släppa ut ett par hekto. Jag brukar sikta på 2,1bar runt om på mina 255/40-17 MPSC. _________________ Daniel Engström Nu: Porsche 944S & 106 Rallye Ex: Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68 Ex: Clio Sport -01 Ex: Ginetta G34 -98 ÖSK #243 PCS #8724 |
||||
Just Sviestad är lite extra krånglig. Jag åker med de där lufttrycksövervakarna som det gjordes ett gruppköp på i våras. Och på den kan jag utläsa att höger bak diffar 0,3-0,4 lägre mot de andra däcken. Vilket är fullt förståeligt, då det bara belastas i två kurvor, som dessutom är rätt långt ifrån varandra. Tempen var för kallt ute för att få nån vettig bäring på, men jag kan tänka mig att skillnaden är lika stor där.
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
På mina utslitna R888:or syntes tydligt att vänsterdäcken slets mer.
Det blir faktiskt skillnad i däcktryck vänster-höger så man får labba lite och starta kanske med lite mindre tryck kallt på vånster sida. _________________ Martin Brzezinka Racing is a state of mind |
||||
Kan säga att det syntes ganska tydligt på mina CUP däck också att dem vart mest utsatta för vänstersvängar _________________ Patric Delzanno Mitsubishi EVOlution 9 |
||||
oj Jag får skylla på att mitt coiloverkit är till M3. _________________ Rikard Gjersvold 070 511 30 73 Styrelseladamot Lazzat MK BMW 325i -92 |
||||
Tack LMS för en toppendag, inget regn och kall o fin luft in i bilen...
I brist på bilder på kameran min (då jag inte kunde köra o fota samtidigt) så kommer här lite smått egoistiskt 2 bilder på min egna bil från i söndags Riktigt skoj träff och visst var det trångt, men på något sätt lite skön motorsportkänsla i depån med alla bilar.. Har en liten filsnutt som ska klippas ihop inom kort också... Dignell > Jag tror nog att du hade den snyggaste färgen av alla bilar på plats. Faan så fin den är ! /Johan Wiss _________________ Johan Wiss Civic MB6 VTI-T BMW M5 V10 Saab 9-5 Aero |
||||
Bock och bug, tack så mycket Kul att du gillar den Jag gillar verkligen din kärra, sjukt snabb och topp finish på allt. Det värsta är att jag får komplex över effektbristen i min N/A baugette |
||||
_________________ Jesper Erlingborn Toyota MR2 TURBO Kompressormatad mögel Miata |
||||
orkar inte krabba med bildbehandling och annat. Ni får leva med överexponeringar och annat elände.
T_H:s tempo in i karusellen var märkbart mycket högre än det borde. Det var inte många karossbilar som hängde med där, inte. Mig lärde det att det bara är att satsa Vilket jag testade senare, och det gick vägen. Faktum är att många skulle tjäna på att offra en timme av dagen på att vandra runt banan och bara titta på hur andra gör. Det finns mycket att lära på det sättet. Vita bilar, de är alltid ett elände att fota. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Tror min 200sx gick lite fett den med, hörde att den slog lågor lite här och där (såg det i backspegeln inför esset) och i depån bolmade den svart när jag backade in på platsen .
Hade ett annat chip än annars som aldrig gått på bana innan och så gick den på 100% 98 oktan medan jag brukar ha i 15-20% E85, tror det blir att ändra tillbaka . Annars tycker jag som alla andra att det var en kanondag där det mesta funkade bra trots 3 manna crew, bara depån som var lite trång men annars märke jag inget konstigt . _________________ Daniel Ollikkala 200sx rs13 - Mantorp 1:34.56 (2011) Sviestad 1:05.15 (2012) Honda Civic Type-R - Mantorp 1:34.293 (2018) Sviestad 1:05.67 (2019) |
||||
Din bil går verkligen sjukt fort Johan. Det bara smäller till så är du förbi i crosskurvan. Häromdagen lyckades jag för första gången lägga upp en film på youtube. Länken har funnits i min biltråd någon dag. Kanske lika bra att lägga upp den här också. Jag har dock inte alls lika proffsig utrustning som vissa andra av er har. Men så kör jag ju långsammare också. Ta i beaktande att jag är en analog kille som just har gjort sin digitala debut. _________________ Daniel Engström Nu: Porsche 944S & 106 Rallye Ex: Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68 Ex: Clio Sport -01 Ex: Ginetta G34 -98 ÖSK #243 PCS #8724 |
||||
Hade varit intressant och se krängning och däckrörelse på den bilden.
Kanske är det ngn. som "ruvar" på några bilder på "Gulafaran" _________________ Dennis Håkansson Alpine V6 turbo USA nr:13av21 Alpine V6 turbo "vanlig europa modell" Alpine 310 4cyl |
||||
Ptja, det är JRM som mappat den, sitter större bränslepumpar samt raka för från turbon med kattersättningsrör. Antar att det bidrar en del till att den ryker, brinner och har sig Framförallt när man kör den hårt. _________________ Patric Delzanno Mitsubishi EVOlution 9 |
||||
Eftersnack 2011-10-09 Bankörning sviestad heldagspass | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 1 besök senaste veckan (29616 totalt) |