Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 911t -69 | 1, 2, 3, 4, 5 >> 1 besök senaste veckan (24269 totalt) |
Hallå alla rejsare!
Efter några månader här på rejsa så är det nog dags att presentera min bil som man försöker förbättra lite då och då när budgeten tillåter. Jag har inte skrivit tidigare för att jag trodde inte min bil skulle vara något intressant eftersom det inte är någon värsting... men det bästa med rejsa är att det finns så mycket om så många olika bilar, så jag får helt enkelt göra mitt och bli en liten del av detta Lite om bilen nu då: En gammal porsche 911t från -69 som inte alls har sitt originalutseende kvar, jag gjorde inte saken bättre heller så jag fortsatte att ändra/förnya bilen efter min smak... På andra sidor som handlar endast om porsche så hade dom nästan hängt mig ifall jag skapade en tråd där... så här på rejsa känner man sig lite mer hemma. Motorn är en liten 2,2 liter från en 911 -71 med 155hk och 191nm. Fast förgasarna fick lämna sin plats i bilen och nu har den insprutning istället "Megasquirt" Växellådan är en 901 "dogleg" som jag tycker sådär om, väldigt stora och långa rörelse för att få i växlarna Bromsarna är inte mycket att komma med redigt men det håller jag på att förbättra just nu... Man fick hoppa på med båda fötter på bromsen för att det skulle hända nåt. Så bromsade bilen väldigt mycket höger fram. Som sagt så håller jag på att fixa detta nu och det kommer bli skönt att ha bättre bromsar och jämna bromsar. Nu får jag testa bildfunktionen här så får vi se om jag lyckas få upp lite bilder. Bilen någon dag efter köpet En nöjd ägare som ska precis köra cirka 50mil hem med sin nyköpta drömbil Motorn som ser väldigt annorlunda och unik ut på sitt sätt med hemmabyggt insprutningssystem Tanken med bilen är klart att den ska bli en relativt snabb/lätt bil som jag trivs i. Jag var på väg åt heeelt fel håll när jag började köpa ljud och sånt till bilen, bara basen jag hade skaffat vägde 48kg, lådan till den vägde nästan lika mycket, sedan ett slutsteg som krävde iaf 40kg batterier för att prestera vart var jag påväg Sedan vaknade jag till och ville bli av med allt ljudskit och få en lätt bil istället så allt åkte ur och såldes. Köpte andra fälgar med. Nyare från Porsche Boxster men offseten var helt åt skogen Sedan nya fälgar igen, dom sitter på just nu Bilen hade massa små bubblor precis överallt, troligtvis pga fuktig sprutspackel, då ville jag få bort det, skaffade mig en excenterslip så drogs det igång Nu får jag lugna ner mig lite och spara lite bilder till dom nästa inläggen hoppas på att man får upp gnistan igen för att bygga vidare nu när man kan få lite tips, idéer och kommentarer här. Så Dan (Trueracer) här har vi början på en liten tråd. DITT FEL haha Så avslutar jag med ett par bilder , en bild under slipning och hur den ser ut i dagens läge: _________________ Frederico Sandell Porsche Boxster - 97 - nuvarande Porsche 911 -69 - Såld Audi S2 -91 - Såld Subaru Impreza GT -99 "JRM-Racing" - Såld |
||
Tack tack! Ja man får anpassa bilen till sig själv. Jag är långt ifrån nöjd iofs så lite kommer hända här på tråden =) _________________ Frederico Sandell Porsche Boxster - 97 - nuvarande Porsche 911 -69 - Såld Audi S2 -91 - Såld Subaru Impreza GT -99 "JRM-Racing" - Såld |
||
Kanske kul att lägga till att det var jag som lackade bilen själv med... Hade aldrig tagit i en lackeringsspruta innan men man får väl testa någon gång... rätt skoj faktiskt, resultatet är absolut inte som en putsbil men det var inte meningen heller, ska jag avslöja var man hämtar inspiration så är det från Rauh Welt porscharna så klart, råa körmaskiner. Lite därför min bil blev matt-svart.
Här kommer några bilder på när jag lackade den: _________________ Frederico Sandell Porsche Boxster - 97 - nuvarande Porsche 911 -69 - Såld Audi S2 -91 - Såld Subaru Impreza GT -99 "JRM-Racing" - Såld |
||
Tack Jonas! hoppas det blir lite intressant läsning för er =) ja dom fälgarna är riktigt fina hehe _________________ Frederico Sandell Porsche Boxster - 97 - nuvarande Porsche 911 -69 - Såld Audi S2 -91 - Såld Subaru Impreza GT -99 "JRM-Racing" - Såld |
||
Javisst Nja utseendemässigt så får den se ut såhär, den blir lite lägre när jag fått hem fälgen och monterat bromsarna, den står på pallbockar nu utan huvudbromscylinder. Det får bli till att köpa en ny på torsdag. Sedan blir det intressanta, motorn ska få nån form av överladd _________________ Frederico Sandell Porsche Boxster - 97 - nuvarande Porsche 911 -69 - Såld Audi S2 -91 - Såld Subaru Impreza GT -99 "JRM-Racing" - Såld |
||
Bilen har fått nya stolar med... innan hade jag original "komfort"stolar fast det var en med fast rygg och en som gick att fälla ner, visst var dom bekväma men jag ville gärna att dom skulle vara likadana, så det blev ett par såna här gt3kopior, som tur så känns det som att dom var gjorda för mig, sitter klockrent
_________________ Frederico Sandell Porsche Boxster - 97 - nuvarande Porsche 911 -69 - Såld Audi S2 -91 - Såld Subaru Impreza GT -99 "JRM-Racing" - Såld |
||
Ja fast jag glider med den än så länge :P men när jag har delar som gillar att användas hårdare så ska den köras ordentligt _________________ Frederico Sandell Porsche Boxster - 97 - nuvarande Porsche 911 -69 - Såld Audi S2 -91 - Såld Subaru Impreza GT -99 "JRM-Racing" - Såld |
||
Det är precis dit jag vill komma då blir jag nöjd _________________ Frederico Sandell Porsche Boxster - 97 - nuvarande Porsche 911 -69 - Såld Audi S2 -91 - Såld Subaru Impreza GT -99 "JRM-Racing" - Såld |
||
_________________ Frederico Sandell Porsche Boxster - 97 - nuvarande Porsche 911 -69 - Såld Audi S2 -91 - Såld Subaru Impreza GT -99 "JRM-Racing" - Såld |
||
Tackar så mycket =) Jajamen det stämmer bra, det är Björns gamla Porsche om du känner honom. Han som byggde hela insprutningssystemet _________________ Frederico Sandell Porsche Boxster - 97 - nuvarande Porsche 911 -69 - Såld Audi S2 -91 - Såld Subaru Impreza GT -99 "JRM-Racing" - Såld |
||
skäms på dig Sandell, för att inte ha delat med dig av bygget tidigare
du har verkligen fått den att se rå ut + att bilen ser 20 år yngre ut. Vad är det för vinge som sitter på ? Lycka till med uppdateringarna nu _________________ B "barre" Mårtensson Audi urquattro -85 Audi 80 GTE quattro -86 _______________________ SLC Kalmar, ORM AB, Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack |
||
Haha man har ju inte mycket att komma med om man jämför med hur mycket jobb t.ex du lägger ner :P men nu är tråden uppe iaf =) kanske kör till kalmar en sväng och kikar på din bil snart :P inte ens 10 mil ju Vingen hade jag faktiskt aldrig sett förr heller, köpte begagnad av en på garaget.org :P _________________ Frederico Sandell Porsche Boxster - 97 - nuvarande Porsche 911 -69 - Såld Audi S2 -91 - Såld Subaru Impreza GT -99 "JRM-Racing" - Såld |
||
Något som jag vill göra är att banta ner Porschen rejält, körde min svärfars bil och den känslan att köra en lätt bil är grym Det är bättre att köra en lätt bil med lagom effekt än att köra än tyngre bil med massa effekt för att "kompensera" den högre vikten
Här är min och svärfars bil som sagt(lotus elise-08) :P dom går i ide tillsammans över vintern i samma garage :P _________________ Frederico Sandell Porsche Boxster - 97 - nuvarande Porsche 911 -69 - Såld Audi S2 -91 - Såld Subaru Impreza GT -99 "JRM-Racing" - Såld |
||
Har satt dit den nya huvudbromscylindern idag och skulle lufta men för inte nåt tryck i pedalen.
Det ser inte ut att komma några luftbubblor men det är som sagt inget tryck i pedalen, någon med lite tips? _________________ Frederico Sandell Porsche Boxster - 97 - nuvarande Porsche 911 -69 - Såld Audi S2 -91 - Såld Subaru Impreza GT -99 "JRM-Racing" - Såld |
||
Med en "enmans-luftare" på bromsvätskebehållaren är det ibland svårt med en ny tom huvudcylinder. För mycket luft som ska ut. Du bör ha en kompis som hjälper till. Pumpa snabbt flera tramp, lufta, pumpa, lufta, pumpa, lufta osv.... Till slut brukar det gå att få ordning på grejorna.
MVH Jonas _________________ Jonas Thiger Porsche 997 GT3 -08 Porsche 964 turbo -91 SÅLD! Porsche 964 C2 -90 SÅLD! PCS 4205 |
||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 911t -69 | 1, 2, 3, 4, 5 >> 1 besök senaste veckan (24269 totalt) |