Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Nürburgring VLN 2011 | << 1, 2 9306 besök totalt |
http://de.justin.tv/vln_english#/w/1
_________________ Tobias Hilmersson 944 S2 "Murphy", 968CS |
||
Annen streaming version: http://www.ustream.tv/channel/vln-championship
_________________ Bård Halg BMW E39 540iS |
||
Är lite fundersam och kan inte hitta svaren jag söker...
1. Jag vet att GT3/SP9 bilarna är restrekterade för att vara gämna sins i mellan. 2. Är E1-XP bilarna helt fria från restrektorer mm??? Varför jag frågar är just att SLSen och M3GTr är att de nästan har samma varvtider, fast i två olika klasser. Å hur i hela friden kan H3 klassen med gammla M3e30 & Mercedes 190e ta sig upp på 32&33plats med dessa bilar??? _________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||
Finleser du pdf filene i denne linken, kansje du finner flere svar : http://www.vln.de/teilnehmerinfos.de.php E1-XP ser ikke ut til å ha restriktor nei: http://www.vln.de/includes/download.php?file=../bin/2011-BOP.pdf H3 er gammle biler, men måten å bygge en racing bil har vel ikke forandret seg så mye på 25 år? De var da det råeste den gang, og har ganske heftige deler i seg nå og. _________________ Bård Halg BMW E39 540iS |
||
Jösses Är SLSen så satans snabb i år alltså... Tror inte Porsche gillar de öht...
Ang. H3 bilarna så tror jag att denna MB 190e är en std. 190e 2.5-16 körd av team AutOArena. Mao. 195hk & 235Nm.. Kanske någon som kan bekräfta detta??? http://www.mw-sportfoto.de/cms/galerie/displayimage.php?album=121&pos=763 _________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||
Hadde den varit standard så hadde den nok kjort i V5 som er standard klassen for 2,5l til 3,0 l Mer fritt(triming ,bromsar osv) i H3 enn V5 som er grupp N _________________ Are Gunnar Hertzenberg Sagen |
||
Å? Se side 31: http://www.vln.de/includes/download.php?file=../bin/2011-Ausschreibung.pdf H3: 2000- 3000cc _________________ Bård Halg BMW E39 540iS |
||
Den er grei,da har det blitt forandret siden i fjor:-)
Ser det nå:-( I 2010 så var det slik H10-2000cc.H2 2000cc-2500,H3 2500cc-3000cc,H4 3000cc- 6250cc Så jeg får bare beklage he he Forstår ikke helt denne regel endringen ,E36 325 går sammen med E36 3,0l M3 nå i 2011 da:-) _________________ Are Gunnar Hertzenberg Sagen |
||
Fann en video över starten i de olika klasserna på u-tuben sen igår och de verkar som om startnummer
579 är en svart/blå MB190e 2-5-16 EVOII, kan vara en ex. dtm bil å då är de inte så konstigt om den kom 32plats. _________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||
og i tillegg kjort av Ralf Schall , så gir det bra tider
579 BLACK FALCON TEAM TMD FRICTION Schall, Andreas Schall, Ralf Bäder, Michael Mercedes-Benz 190E http://www.vln-fanpage.de/index.php?option=com_content&task=view&id=1093&Itemid=28 _________________ Bård Halg BMW E39 540iS |
||
|
||
Det är dags för vln i helgen några svenska förare i en bmw 320d startnummer 555 Schubert motorsport
Fredrik Larsson Edward Sandström Torsten Schubert _________________ ERCUP segrare 2008 Porsche sports cup 8C segrare 2010 Nordictimeattack SM segrare 2014 |
||
om jag förstått det rätt så är Porsche, BMW och Audi väldigt försiktiga med att vara "för" snabba under VLN tävlingarna innan 24h, allt för att undvika straffvikter. _________________ Pet ter Uhlin |
||
Nürburgring VLN 2011 | << 1, 2 9306 besök totalt |