Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Nürburgring VLN 2011 | 1, 2 >> 9306 besök totalt |
_________________ Stefan L Ringen sugen |
||
http://www.p45c.com/ Helt nybyggd för att tävla i årets 24 timmars lopp och gissningsvis någon tävling innan.
Tror den skall gå i E1 XP, samma klass som Porsche kommer köra sin 918. _________________ Tobias Hilmersson 944 S2 "Murphy", 968CS |
||
Data på 4/5 c http://www.p45competizione.eu/contents/technical-data
_________________ Bård Halg BMW E39 540iS |
||
Den där p45an vill man INTE krocka med
Sen undrar jag om någon vet om SLS-bilarna nu kör full race-spec utan restrektorena som de hade förra året? Den har iaf hoppat upp från 571 till 600hk... vilket jag undrar om detta stämmer, eller är ännu mer "på-hyllan" för 2011????? _________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||
P4/5 on board camera on the Nordschleife. march 26, driver Cappellari
http://www.youtube.com/watch?v=8sZpd _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||
Som svar på mn egna fråga ang restriktorer:
5.2 Intake system 5.2.2) All the air feeding the engine must pass through the homologated air restrictors (if applicable), and no pipe containing air is permitted to enter or to exit from the intake system. Sealing the restrictors must cause the engine to stop immediately. This check must be carried out at an engine speed of 2500 rpm, the pressure sensors present inside the intake system being possibly disconnected. The depression measured in the intake system when the engine stops must be at least equal to the atmospheric pressure in the place where the check is carried out minus 150 millibar, maintained during at least 0.5 seconds. 5.2.3) The FIA GT Committee reserves the right to adjust the diameter of these air restrictors (if applicable) in order to maintain the balance of performance between the cars. _________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||
Idag på träningen var det 8st SLS:er ute samtidigt på GP-slingan. Ståpälsen vill inte ge sig.
Men det som impar mest är ändå Toyotas LFA, den lät som en blandning av Jas/F1:a och gick som ett skott. Den hade lika stora däck runt om, 330/40-18, fett! /Magnus |
||
Några snapshots från dagens fria träning
AMG då: AMG nu: Bil med svenskanknytning, kommer att kunna ses i Swedish GT i år: En glimt in hos race control, varenda cm under kontroll: H-klassernas frammarsch gör VLN till en blandning av gammalt och nytt: Falken överger de japanska bilarna och sponsrar en Porsche i år, Bergmeister och Dumbreck spakar: Drar överlägset flest blickar till sig, avsevärt mycket mer fascinerande i verkligheten än på bild: _________________ Nordschleife: 626 varv |
||
Altså, jag skulle vilja VETA vad den här motorn KAN ge i ostrypt utförande, för de é ett par fruktansvärda restrektorer den får leva med... Hur gick dom förövrigt? _________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||
Her skal det bli Live overforing ifra lopet som starter kl 12 i dag: http://de.justin.tv/vln_english/b/282739600?
_________________ Bård Halg BMW E39 540iS |
||
_________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||
Får du länken att fungera? För mig funkar det varken på PC eller Mac > |
||
Nürburgring VLN 2011 | 1, 2 >> 9306 besök totalt |