Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Bentley EXP Speed 8 replica -2016 Bygger Titan avgas | << 1, 2, 3 ... 57, 58, 59 ... 108, 109, 110 >> 155 besök senaste veckan (1403677 totalt) |
Jag kan bara inte hålla mig längre- Jag bara måste stämma in i kören!
DU GÖR ETT FANTASTISKT JOBB!! Du verkar även ha massvis med andra järn i elden, hur har du tid med allt? . Otroligt kul att läsa dina uppdateringar!! Keep up the good work!! _________________ Datsun 240z vq35de Escort MK1 cosworth turbo -68 Escort MK1 16v turbo+kompressor -74 Mride C42 TURBO sportscar Mride T42 TURBO trike. |
||||||||
Vad skoj, med lite spridning av projektet.
Det är väll just det jag inte har, är därför det går lite för långsamt med bentleyn. Jag går efter den här prioreteringsorningen när jag håller på. -Vanliga jobbet, måste ju tävärr prioreteras först. -Firman, det måste ju också gå före egna projekten. -Bentleyn när det är lungt på de två punkterna före. Vilket brukar bli på sommaren för de normala bygger bilarna på vintern och kör på sommaren vilket gör att det blir lite tid över för mina egna projekt då. -Fritid, typ ta det lungt eller titta på tv, jag har inte tittat på tv de senaste 3 åren och lungt har jag nog inte haft det de senaste 8 åren. Har beställt ny vacuumbag från Abic och borde få det i början av nästa vecka, dom hade mycket bra grejer till vättiga priser utan att man behövde köpa enorma mängder Precis det jag letade efter. |
||||||||
Även på Build Threads!
http://www.build-threads.com/build-t _________________ Peter Landberg |
||||||||
_________________ Magnus Thomé |
||||||||
Förhoppningsvis ska det börja bli lite mer fart i den här tråden om någon/några veckor. Planeringen är att gjuta en dörr och blir den bra tar jag semester några dagar och gjuter de andra delarna som jag har förberedda formar till, om jag nu får ta semester... |
||||||||
|
||||||||
Nu har det äntligen hänt något med bentleyn! Jag har gjutit en dörr.
Den blev ganska bra, blir lite luft bubblor på något ställe, misstänkte att dom kom med från när jag blandade epoxyn, för de andra grejerna ska den vakuumsugas först för att bli av med bubblorna, det andra var att jag körde nog med lite för högt vacuum för att förstärkningarna syns igenom gelcoaten, provar att drar ned vakuumet någon hg till nästa gång. För att fasa av divinycell skivorna byggde jag hållare till fräsen och körde med en vinkelfräs, blev riktigt jämt och fint och gick betydligt snabbare än att slipa för hand. Två lager glasfiber och sen divinycell och två lager glas till. Där efter avrvivningsväv och distrubitonsväv och vacuumbag, nästa gång ska jag lägga i liter mer distrubitonsväv, för det tog lång tid att få det att rinna ut. Sen in i den så kallade härdugnen. och det här tog jag ut i kväll |
||||||||
Du har höjt ribban så mycket att jag inte ens höjer på ögonbryne utan bara konstaterar att du är en klippa.
Jag säger det igen, jag önskar jag var egenföretagare, för då hade jag rekryterat på dessa sidor av rejsa.nu. Du ligger i topp men jag kan se ett stort antal andra otroliga människor här. Grattis! _________________ Fredrik Reichel |
||||||||
|
||||||||
Är den här jag använder, känns lite trögare än injicerings polyestern jag hållit på med tidigare. http://www.epoxibutiken.se/product_i |
||||||||
Väter den igenom bra ändå då? Det finns ju så många sorters epoxi. |
||||||||
+1 _________________ M a t s K l i n g l ö f MGB GT 1967 |
||||||||
Jo den väter bra ändå, lite dåligt bara under divenycellen därför jag borrat hål igenom den sen när jag göt dörren. men den är betydligt mer lättflytande än vanlig epoxy. |
||||||||
oki. Jag har epoxi hemma som är nästan som mjölk, samt en som är mer som tjock motorolja. Polyestern vi kör med är nånstans mittemellan. |
||||||||
Nu gjuter du visserligen in divinycellen, men om du skulle lägga den öppet och låta det härda och sedan laminera igen på det så ska du göra på ett annat sätt.
Då lägger du den med "nätet" utåt, sedan när det härdat så river du bort nätet. Då kommer dom rutor som inte fastat att följa med nätet och du kan limma dit dom för sig. Då försäkrar man sig på att allting verkligen sitter fast. _________________ Niklas Ehnebom |
||||||||
Hej,
Kul projekt! Ser riktigt välbyggt ut! Angående att bearbeta divinycellen, tänkt på att vid högre temperaturer frigörs många giftiga gaser, så se till att ha god ventilation (helst stå utomhus) och eventuella skydd som kan hjälpa! Men det visste du säkert redan! Lycka till med bilen! Mvh Christopher _________________ Christopher Johansson Saab 900 2.0T Coupé -97 |
||||||||
När divinycell gå över en viss temperatur (minns ej nu) så avger den svavelsyra om jag inte minns fel.
Jag sitter strax utanför fabriken och ritar helt annat, men har jobbat 2 år på diab tidigare. Grymt bygge ajden! Keep it up! _________________ Fredrik Heijel www.hondaklubben.com Civic -00 BilsportSS 1.24.12 Civic FK8 Type R -19 Subaru Outback Summit 2,0D -17 |
||||||||
Att lägga divanycellen löst mot plasten bara och hoppas att dom fastnar är inge bra är bättre att trycka ned det i divenyletten med vacuum, men då måste man vacumbagga 3ggr och det blir onödigt omstädigt och dyrt, gjorde så på spritens huv innan jag visste att man kunde injicera med divenycellen på platts.
Det blir ingen speciell värme när jag fräser divenycellen så det är lungt, men jag använder andingskydd för att slippa dra i mig dammet. I helgen hade jag tänkt gjutit en dörr till, men han inte med att suga in plasten det får jag göra i morn. Har lagt upp allt och lagt i mer distrubitonsväv och även lite mer axelskydd som är ändå bättre på att fördela plasten. och i går var Bilsport på besök och gjorde ett garage repotage. |
||||||||
|
||||||||
Våra race- och banåkarbilar Bentley EXP Speed 8 replica -2016 Bygger Titan avgas | << 1, 2, 3 ... 57, 58, 59 ... 108, 109, 110 >> 155 besök senaste veckan (1403677 totalt) |