Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Fiat 600 BARTH - med Uno TURBO drivpaket. | 1, 2 >> 1 besök senaste veckan (20689 totalt) |
Håller på med ett busbygge med en Fiat 600. Tanken är att det ska bli en lite speciell bil med mittmotor. Som drivpaket har jag införskaffat Uno Turbo grejer. I dagsläget är bilen klar för byggbesiktning hos SFRo.
Detta är vad som är gjort hitintills: -Karosstyp: 2-dörrars täckt sedan. - Motor: Fiat uno turbo katalysator från 1988. - Växellåda: Fiat uno turbo från 1988. Växelspak med konsoll och vajrar från Mitsubishi galant. Drivaxlar uno turbo. - Styrning: Kuggstång från Alfasud. Rattkonsoll Uno turbo. Deformerbar rattaxel från Fiat Marea 1997. Styrspindlar från Fiat 128 ombyggda med bultade styrarmar. Framvagn av Mcpherson-typ. Fjäderben från Fiat X1/9, ombyggda till coil-overs. Nedre bärarmar tillverkade av hydraulrör 25X3 din 2391/C ST. Spindelleder från Opel Kadett. -Bakvagn: Bärarmar från Fiat X1/9 (förstärkta). Fjäderben från Fiat X1/9, ombyggda till coil-overs. Toe-in stag ombyggda med Fiat Iveco styrstagsända och M 16 länkhuvud. -Frambromsar: Bromsok och ventilerade skivor från Fiat Marea 2,0 1997. Pedalställ från Alfasud med hängande pedaler. Huvudbromscylinder och bromsservo från Fiat Uno Turbo 1988. - Bakbromsar: Bromsok med mekanisk handbroms från X1/9. Handbromsvajer från X1/9. Bromsskivor fram från Fiat Argenta 83-86. - Fälgar Fram: Brock 7X15 (ET 25). -Fälgar Bak: Brock 7X15 (ET 35). - Däck Fram: 195/45-15. -Däck Bak: 215/45-15. - Ram / Stomme: Kaross Fiat 600 1967. Chassie Fiat X1/9. Subframe för drivpaket Fiat ritmo. Kommentera gärna! /Björn Här kommer lite fler bilder på "BARTH". Imorgon, söndag den 6 mars, är det dags för SFRos byggbesiktning. Rapport kommer senare... Ha en bra dag/Björn Barth och Bartha _________________ Björn Bartner |
||||
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
_________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
Andra? Med tanke på namngivningen av den här bilen, är den andra "BARTHA" som var med i ... ööö h .. nån tidning för några år sedan? Vill minnas att det skymtade ett projekt under en filt och talades om Uno turbo i den artikeln. _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||||
Det är bara kul att kunna hjälpa till. En annan gång är det jag som behöver hjälp. /Björn _________________ Björn Bartner |
||||
[quote="2fast4u"]
Andra? Med tanke på namngivningen av den här bilen, är den andra "BARTHA" som var med i ... ööö h .. nån tidning för några år sedan? Vill minnas att det skymtade ett projekt under en filt och talades om Uno turbo i den artikeln.[ Det är alldeles rätt. Bartha var med i Bilsport 2006, så projektet har fått namnet Barth. / Björn./quote] _________________ Björn Bartner |
||||
Aha så det är det jag gör fel _________________ Johan Roxlin Caterham Super 7 Phantom P91 MSCC |
||||
Äntligen är den klar!
En intensiv vinter och vår, där bilen kom från lackverkstan i januari 2015, blev reg.besiktigad i maj 2015 som ombyggt fordon. Januari 2015. Flippfront. Instrument uno turbo. Volvo PV bakljus. Uno turbo drivpaket i baksätet. Uno turbo drivpaket i baksätet. Intercooler i taket. Mappning 150512 började på 140 hK. Bartha och Barth. Power no bullshit. 150613. Power no bullshit 150613. _________________ Björn Bartner |
||||
|
||||
Tackar. Kom gärna ner till Falkenberg på lördag, när det är historisk racing. Jag kommer att ställa bilen på finbilsparkeringen hela dagen. _________________ Björn Bartner |
||||
Våra race- och banåkarbilar Fiat 600 BARTH - med Uno TURBO drivpaket. | 1, 2 >> 1 besök senaste veckan (20689 totalt) |